Pierwszy Moderus Gamma LF 10 AC BD dotarł już do Woltersdorfu. Tym samym Modertrans debiutuje na rynku niemieckim – i to z pierwszym, w pełni niskopodłogowym tramwajem jednoczłonowym. Teraz pojazd będzie przechodził testy.
W lutym 2022 r. spółka Schöneicher-Rüdersdorfer Strassenbahn, która obsługuje 5,6-kilometrową linię tramwajową 87 w Woltersdorfie pod Berlinem,
podpisała umowę z Modertransem na dostawy trzech nowych tramwajów – z możliwością rozszerzenia o czwarty tramwaj.
Producent zaproponował w pełni niskopodłogowe Moderusy Gamma LF 10 AC BD o długości 15 m i szerokości 2,4 m. Pojazdy będą dwukierunkowe – z trzema wejściami z każdej strony. Drzwi skrajnie będą miały 650 mm szerokości, a środkowe – 1300 mm. Każdy tramwaj zabierze na pokład 22 pasażerów siedzących i 54 stojących. W pojeździe, osadzonym na dwóch wózkach napędowych, znajdą się cztery silniki o mocy 50 kW, które „oddadzą” energię podczas hamowania do sieci bądź baterii. W środku przewidziano przestrzeń dla wózków, z rozkładaną rampą przy drzwiach. Tramwaje są klimatyzowane.
Modertrans poinformował właśnie o dostawie pierwszego pojazdu na rynek niemiecki. Teraz producent będzie prowadził szkolenia załogi w Woltersdorfie i testy pojazdu.
Dzięki tym pojazdom SRS spełni wymogi umowy przewozowej w zakresie zapewnienia komunikacji dostępnej dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Linia 87 łączy dworzec Rahnsdorf w Berlinie z przyległym Wotlersdorfem. Trasa została uruchomiona w 1913 r., a jej długość to 5,6 km. Obecnie linię obsługują wiekowe wagony silnikowe Gotha T57 i doczepy B57.