W sobotę 23 października halę produkcyjną Modertransu opuścił pierwszy Moderus Gamma dla Wrocławia. Zanim pojazd – oznaczony LF 07 AC – trafi do stolicy Dolnego Śląska, będzie testowany w Poznaniu. W tym roku do Wrocławia przyjedzie sześć tramwajów, a łącznie tamtejsze MPK zamówiło 46 w pełni niskopodłogowych Moderusów.
MPK Wrocław podpisał umowę z Modertransem we wrześniu 2020 r. Opiewała ona na 25 w pełni niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma za blisko 205 mln zł, czyli 8,2 mln zł za sztukę. Więcej o specyfice zamówienia pisaliśmy tutaj. Zamówienie przewidywało opcję na dostawy kolejnych 21 pojazdów. Umowę na jej wykorzystanie
podpisano w marcu 2021 r.
Tramwaj złożony jest z trzech członów. Posiada cztery skrętne wózki. – Tramwaj Moderus Gamma 2 ma bardzo nowoczesny układ napędowy, oparty na technologii węglika krzemu Si, mało energochłonny. Mamy możliwość odzyskania energii. Hamujemy wszystkimi osiami i napędzamy wszystkie osie. Dzięki temu bardzo płynna jest jazda i hamowanie, bez szarpnięć – mówi Jarosław Bakinowski, prezes zarządu Modertrans Poznań.
Końca dobiega produkcja pierwszych pojazdów. Dzisiaj halę produkcyjną Modertransu w podpoznańskich Biskupicach opuścił pierwszy 32-metrowy tramwaj Moderus Gamma LF 07 AC dla MPK Wrocław. Zanim jednak pojedzie na Dolny Śląsk, trafi wpierw do Poznania, gdzie zaplanowano testy i badania.
Do końca roku
przewidziano dostawy pierwszych sześciu pojazdów. Realizacja dostaw w ramach opcji potrwa do 2024 r.
fot. Modertrans