Rumuńska firma Astra Vagoane Călători dostarczyła do Bukaresztu pierwszy nowy tramwaj z zamówienia obejmującego 100 pojazdów. Teraz tramwaj z serii Imperio Metropolitan będzie przechodził testy. Przed dopuszczeniem do ruchu konieczne jest przebudowane przystanków.
Bukareszt podpisał umowę z Astrą w maju zeszłego roku. Kontrakt obejmuje sto czteroczłonowych tramwajów o długości 36,1 m. Pierwszy pojazd został dostarczony do stolicy 2 czerwca. Teraz tramwaj będzie przechodzić testy statyczne i dynamiczne. W ciągu trzech miesięcy ma zostać dopuszczony do ruchu.
Pojazd jest w pełni niskopodłogowy i posiada pięć par podwójnych drzwi. Pasażerowie docenią klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Od momentu podpisania umowy wiadomo, że konieczne jest wydłużenie zbyt krótkich przystanków. Na razie żadne prace jednak się nie zaczęły. Teraz okazuje się, że nieodpowiednia jest wysokość niektórych wysepek.
W pierwszej kolejności – do końca tego roku – 20 nowych tramwajów ma zostać wprowadzonych na popularną linię obwodową 41, gdzie konieczna jest modernizacja kilkunastu przystanków. Następnie 12 tramwajów wyjedzie w przyszłym roku na linię 32 Piata Unirii – zajezdnia Alexandria. W sumie na dostawy wszystkich tramwajów przeznaczono 40 miesięcy.
To pierwszy zakup nowych tramwajów od lat. Po 1989 r. do Bukaresztu – jak podaje miasto – dostarczono jedynie 17 nowych tramwajów.
fot. STB