Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwszy pociąg dla Crossrail. Podziemna rewolucja Londynu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W piątek (29 lipca) po raz pierwszy zaprezentowano pociąg nowej serii 345, który będzie obsługiwać powstającą linię metra regionalnego w Londynie. W sumie Bombardier dostarczy dla projektu Crossrail 66 pociągów, złożonych z dziewięciu wagonów. Pierwszy skład zabierze pasażerów w maju 2017 r.

Londyn prowadzi teraz ogromną inwestycję, która zmieni oblicze transportu. Miasto przetnie linia średnicowa Crossrail, która ostatnio otrzymała imię Elizabeth na cześć panującej obecnie monarchini Elżbiety II. Crossrail, będący rodzajem metra regionalnego, wyjedzie daleko poza granice miasta. – Linia Elizabeth doda 10% do przepustowości sieci kolejowej Londynu, dając możliwość przewiezienia 1 miliona pasażerów dziennie w obrębie Londynu – mówi Mike Brown, szef Transport for London.

Nową linię będą obsługiwać 200-metrowe pociągi serii 345, bazujące na platformie Aventra. W piątek 29 lipca zaprezentowano pierwszy pociąg, który teraz wejdzie w fazę testową na torze prób firmy Bombardier Transportation w Derby. Za miesiąc natomiast trafi do centrum testowego w Old Dalby. Skład będzie jeździć z pełnym obciążeniem, przejdzie też próby w komorze klimatycznej.

W sumie Bombardier dostarczy 66 jednoprzestrzennych składów złożonych z dziewięciu wagonów. Każda jednostka będzie w stanie przewieźć 1500 pasażerów, znacząco zwiększając zdolność przewozową londyńskiej komunikacji. – Te składy to zupełnie nowa jakość, znacząco odmienna od tego, co Londyńczycy doświadczają obecnie. Pociągi będą dostosowane do standardu 4G,będą też wyposażone w klimatyzację i wi-fi. To poprawi doświadczenia z podróży dla tysięcy podróżnych dziennie – mówi Mike Brown. Pociągi będą zużywać do 30% mniej energii. Wagony charakteryzują się lekką konstrukcją i możliwością rekuperacji – składy będą oddawać energię podczas hamowania.


Stacja Canary Wharf zatopiona w dokach z trasą Crossrail, mat. prasowe

Nowe pociągi zostaną włączone do ruchu pasażerskiego w maju 2017 r. na linii TfL Rail pomiędzy Liverpool Street i Shenfield. Początkowo w wersji siedmiowagonowej – tak, by zmieścić się w peronach dworca Liverpool Street. Dziewięciowagonowe składy wyjadą natomiast w maju 2018 r. na trasę pomiędzy Heathrow a Paddington.

Pełna linia Elizabeth ruszy w 2019 r. Pociągi połączą wtedy Reading i Heathrow na zachodzie z Shenfield i Abbey Road na wschodzie, korzystając na skrajnych odcinkach ze zmodernizowanej infrastruktury kolejowej i łącząc punkty odległe o ponad 100 kilometrów. Centrum Londynu pokonają natomiast w nowym 21-kilometrowym tunelu. Na trasie znajdzie się w sumie 40 przystanków. Kontrakt z Bombardierem zakłada, że producent będzie odpowiedzialny za utrzymanie pociągów przez okres 29 lat.


Stacja Paddington, mat. prasowe

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Komunikacja

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Redakcja/inf. pras. 14 sierpnia 2023

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Przestrzeń

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Witold Urbanowicz 02 sierpnia 2023

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Przestrzeń

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Witold Urbanowicz 15 czerwca 2017

Zobacz również:

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Komunikacja

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Redakcja/inf. pras. 14 sierpnia 2023

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Przestrzeń

Składy dla londyńskiego metra na testach w Niemczech

Witold Urbanowicz 02 sierpnia 2023

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Przestrzeń

Crossrail podziemną rewolucją Londynu

Witold Urbanowicz 15 czerwca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5