W poniedziałek 12 stycznia pierwszy pociąg SKM Trójmiasto odjechał z Gdańska Głównego w kierunku przystanku Gdańsk Śródmieście. Techniczny przejazd zorganizowano dla kolejarzy i mediów.
Przedłużenie linii numer 250 wraz z modernizacją peronu 3 na stacji Gdańsk Główny i budową przystanku Gdańsk Śródmieście kosztowało 70 milionów złotych. 66 procent tej kwoty pochodziło z dofinansowania unijnego. Pierwsze regularne pociągi dotrą do nowego przystanku 1 kwietnia 2015 roku.
Kontrowersje budzi brak połączenia torów przy nowym przystanku z torami dalekobieżnymi w kierunku Gdańska Orunii, Pruszcza Gdańskiego i Tczewa, gdzie też jeździ SKM. Z tego powodu pociągi od strony Tczewa nie będą wjeżdżać na nową stację. Połączenie torów SKM z torami dalekobieżnymi powstanie dopiero, gdy zbudowany zostanie kolejny przystanek Gdańsk Czerwony Most. Kiedy to się stanie? Nie wiadomo.
fot. Radosław Karwicki
fot. Radosław Karwicki