MPK Poznań odebrało już pierwszego Siemensa Combino, który przeszedł naprawę główną w firmie Saatz. Mieliśmy okazję zobaczyć go jako pierwsi. Pojazd prezentuje się świeżo i nowocześnie. W wagonie pojawiły się odnowione siedzenia, uchwyty czy stojak na rowery. Zmienił się też kolor niektórych poręczy. Tramwaj powinien wyjechać na trasę już jutro, 16 lutego.
MPK Poznań ma już pierwszy tramwaj Siemens Combino po naprawie głównej. Wagon ma wyjechać na poznańskie torowiska już jutro, 16 lutego. Mieliśmy okazję zobaczyć pojazd przed liniową premierą. Poznański przewoźnik posiada na swoim stanie 14 takich wagonów, które wymagają aktualnie naprawy głównej. Przetarg na to zadanie
wygrała firma Saatz z Grudziądza.Naprawa główna obejmuje praktycznie cały wagon. Jak mówi nam Agnieszka Smogulecka, rzeczniczka prasowa MPK, “każdy z tramwajów zostanie rozłożony, sprawdzony i złożony ponownie”. W ramach zadania naprawione zostaną systemy ogrzewania, wentylacji, czy elementy kabiny motorniczego. Więcej o dokładnym zakresie prac
można przeczytać tutaj.Pierwszy naprawiony tramwaj, oznaczony numerem 503, już od kilku tygodni znajduje się w Poznaniu, gdzie do tej pory przechodził jazdy testowe. Na pierwszy plan wysuwa się zupełnie nowe malowanie tramwaju, charakterystyczne dla pojazdów przewoźnika przechodzących naprawy w ostatnich latach (na poznańskich torowiskach można spotkać chociażby Moderusy Alfa, które zostały w identyczne odcienie zieleni, żółci oraz czerni. Naszym zdaniem nowe barwy nadadzą tramwajom więcej smukłości i zgrabności.
Najwięcej zmian widać jednak w środku. Odnowiono siedzenia dla pasażerów, które są teraz o wiele wygodniejsze niż te zamontowane pierwotnie. Ponadto dużą zmianą dla pasażerów będzie kolor niektórych poręczy, zmieniony po naprawie na szarość. W tramwajach pojawią się nowe stojaki na rowery oraz uchwyty do trzymania się w trakcie jazdy. Zupełnie nowe jest też oświetlenie ledowe, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz wagonu. W środku dołożono także nowe monitory informacji pasażerskiej.
Jedynym elementem nawiązującym do przeszłości są kasowniki do biletów papierowych, które pozostały na swoich miejscach. Lifting przeszła też kabina motorniczych, w której pojawił się przede wszystkim zupełnie nowy fotel, wygodą nawiązujący do tych stosowanych w najnowszych tramwajach MPK, a więc w Moderusach Gamma.
Co ciekawe, w ramach naprawy głównej na jednym z egzemplarzy Combino pojawią się zamontowane
testowo panele fotowoltaiczne. W tym momencie nie wiadomo jednak dokładnie, który tramwaj będzie posiadał to rozwiązanie.