Jak poinformował nas rzecznik prasowy Solarisa, Mateusz Figaszewski, pierwszy tramwaj z serii Tramino, S100, ma zostać skasowany. Pojazd wrócił do producenta w 2020 roku i od tego czasu stoi nieużywany pod gołym niebem. Nie znaleźli się chętni na jego zakup lub dzierżawę, a ponowne przystosowanie go do ruchu przewyższa swoją wartość. Ostatni raz Tramino zabrał pasażerów w sierpniu 2018 roku.
Pierwszy, prototypowy Solaris Tramino S100 o numerze bocznym 560 ma zostać zezłomowany. Charakterystyczny biały tramwaj jest pierwowzorem serii pojazdów, które obecnie kursują w Poznaniu i Olsztynie. Przez większość czasu był dzierżawiony przez MPK Poznań, gdzie służył z powodzeniem przez lata. To właśnie w Poznaniu można go było spotkać ostatni raz w regularnym ruchu z pasażerami. Było to w sierpniu 2018 roku.
W 2020 roku pojazd wrócił do producenta i od tego czasu stoi nieużywany na terenie firmy. Niestety tramwaj stoi obecnie pod gołym niebem, w żaden sposób niezabezpieczony przed deszczem, śniegiem czy mrozem.
Jak powiedział nam rzecznik prasowy Solarisa, Mateusz Figaszewski, tramwaj ma zostać skasowany ponieważ nie znaleźli się chętni na jego zakup lub dzierżawę. Figaszewski dodał też, że koszty przywrócenia tramwaju do ruchu przewyższają jego obecną wartość.
Czy w związku z tym, iż pojazd większość swojej służby spędził w Poznaniu, MPK Poznań ma wobec niego jakieś plany?
– Solaris Tramino S100 był dzierżawiony przez MPK Poznań - po raz ostatni wyjechał na trasę w sierpniu 2018 roku, a w 2020 roku producent przetransportował go na teren swojego zakładu. Wszelkie pytania dotyczące aktualnej sytuacji pojazdu prosimy kierować do producenta – napisała nam rzeczniczka spółki, Agnieszka Smogulecka.
Rzeczniczka nie odpowiedziała na pytania o to, czy spółka planuje zakup lub jakiekolwiek działania wobec tego tramwaju. Pozostaje więc pytanie, czy pojazd uda się jeszcze uratować?