Po ponad 2,5 miesiąca Piła rozstrzygnęła dwuczęściowy przetarg na dostawy dwóch autobusów elektrycznych i trzech wodorowych. Elektrobusy dostarczy Solaris, natomiast druga część postępowania została unieważniona.
Piła pod koniec listopada otworzyła oferty w przetargu na dostawę autobusów wodorowych oraz elektrycznych. Zamówienie podzielono na dwie części, osobno dla „elektryków” oraz osobno dla pojazdów zasilanych wodorem.
W przypadku autobusów elektrycznych, których samorząd chce nabyć dwie sztuki, jedyną ofertę złożył Solaris. Producent wycenił dostawę autobusów wraz z infrastrukturą do ładowania na niecałe 6,458 miliona złotych przy budżecie miasta na poziomie 6 milionów złotych brutto. Ostatecznie wczoraj 13 lutego Piła zaakceptowała ofertę Solarisa.
W drugiej części zamówienia, dotyczącej zakupu trzech autobusów zasilanych wodorem, nie wpłynęła żadna oferta. Piła chciała przeznaczyć na zakup tych autobusów 16,4 miliona złotych brutto, choć poza zakupem pojazdów wykonawca miał także wybudować stację tankowania wodoru oraz przystosować bazę MZK Piła do serwisu tego typu autobusów. Ta część została unieważniona.
Więcej o 12-metrowych autobusach, które kupuje miasto,
pisaliśmy przy okazji ogłoszenia przetargu. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny. Dostawa elektrobusów ma nastąpić w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z czego dostawa i montaż ładowarki ma nastąpić w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy.