Partner serwisu
Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
20-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Piła zamienia wodór na prąd
fot. Tomikat / Poznańskieautobusy.pl
Wielkopolska Piła kupuje trzy autobusy elektryczne o długości 12 metrów, przez co można zakładać, że samorząd na razie zrezygnował z zakupu pojazdów wodorowych, których nie udało się nabyć miastu kilka miesięcy temu.

Piła ogłosiła przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych o długości około 12 metrów. Samorząd planuje sfinansować zakup ze środków programu Zielony Transport Publiczny. Liczba kupowanych autobusów odpowiada liczbie autobusów zasilanych wodorem, które miasto próbowało nabyć kilka miesięcy temu, lecz z braku ofert unieważniło postępowanie. Można więc zakładać, że Piła chce kupić autobusy elektryczne kosztem pojazdów na wodór.

Autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,2 metra i zabierać na pokład minimum 60 pasażerów, z czego co najmniej 26 na miejscach siedzących, a 7 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Układ drzwi to 2-2-2.

Napęd zostanie zapewniony przez centralny silnik elektryczny o mocy minimum 160 kW, wyposażony w ogranicznik prędkości - do 70 km/h oraz system rekuperacji energii. Piła wymaga wyposażenia autobusów w baterie trakcyjne o pojemności co najmniej 580 kWh, a dostępność użytkowa mocy całkowitej ma wynosić minimum 80%. Pojemność baterii ma umożliwić przejechanie minimum 300 kilometrów na jednym ładowaniu, a bateria ma być ładowana za pomocą ładowarki plug-in.

Autobusy będą miały ogrzewanie, klimatyzację oraz monitoring, a także system informacji pasażerskiej i zliczania pasażerów.

Wraz z pojazdami samorząd chce też nabyć trzy stacjonarne ładowarki plug-in, zdolne ładować autobusy z mocą co najmniej 150 kW. Ładowanie baterii z taką mocą ma potrwać maksymalnie 4 i pół godziny. Ponadto dostawca ma wykonać także stację transformatorową.

Dostawa autobusów ma odbyć się w ciągu 12 miesięcy od zawarcia umowy, natomiast dostawa infrastruktury do ich ładowania w ciągu 11 miesięcy.

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu pięciu ostatnich lat dostarczyli, w ramach jednego zamówienia, co najmniej dwa fabrycznie nowe autobusy elektryczne o długości od 11,5 do 12,2 metra wraz z infrastrukturą do ich ładowania.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, właściwości techniczno-eksploatacyjne - 30% oraz okres gwarancji - 10%.

Przypomnijmy, że miasto zakupiło niedawno dwa elektrobusy od Solarisa.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Komunikacja

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Jakub Rösler 26 lutego 2024

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 14 lutego 2024

Piła jednak nie będzie miała autobusów na wodór?

Komunikacja

Piła będzie miała kolejne elektryki i pierwsze autobusy na wodór

Komunikacja

Dwa Solarisy z Piły zamieniły się w wojenne ambulanse

Komunikacja

W Pile duże zmiany w rozkładach jazdy miejskich autobusów

Komunikacja

W Pile duże zmiany w rozkładach jazdy miejskich autobusów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2022

Zobacz również:

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Komunikacja

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Jakub Rösler 26 lutego 2024

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 14 lutego 2024

Piła jednak nie będzie miała autobusów na wodór?

Komunikacja

Piła będzie miała kolejne elektryki i pierwsze autobusy na wodór

Komunikacja

Dwa Solarisy z Piły zamieniły się w wojenne ambulanse

Komunikacja

W Pile duże zmiany w rozkładach jazdy miejskich autobusów

Komunikacja

W Pile duże zmiany w rozkładach jazdy miejskich autobusów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5