Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni otworzyło oferty w przetargu na dostawy 24 autobusów elektrycznych, w tym ośmiu przegubowych. O zamówienie ubiega się trzech producentów.
Przedmiotem przetargu jest dostawa 24 autobusów elektrycznych. Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza obejmuje 16 pojazdów o długości 11,5–13,5 m, a druga – osiem o długości 17,5–18,75 m. Więcej o szczegółach zamówienia pisaliśmy
tutaj.
Na początku stycznia minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. SOR Libchavy pierwszą część wycenił na 46,385 mln zł brutto, w drugiej części nie złożył oferty. Solaris wycenił pierwszą część na 51,562 mln zł, a drugą – na 31,242 mln zł brutto. EvoBus zaproponował za pierwszą część 47,224 mln zł, a za drugą – 32,639 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 49,942 mln zł brutto dla części I i 29,558 mln zł brutto za część II.
Dzisiaj (4 stycznia) postępowanie w obu częściach wygrał EvoBus, czyli dostawca Mercedesów. Wykonawca nie miał najtańszej oferty, ale konkurencję pokonał oceną techniczną. W I części zdobył 98,82 punktów, podczas gdy Solaris – 92,25, a SOR – 92. W II części Mercedes zwyciężył o włos, zdobywając 97,73 pkt, podczas gdy Solaris zdobył 97,57. Zdecydowały o tym ocena zużycia energii oraz systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy.
Na realizację dostaw przeznaczono 300 dni.