Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni po miesiącu rozstrzygnęło przetarg na projekt i budowę stacji wolnego ładowania na terenie zajezdni wraz z przebudową placu postojowego i manewrowego, a także projekt i budowę kilku stacji szybkiego ładowania na mieście. W postępowaniu wystartowały trzy podmioty.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa stanowisk wolnego ładowania wraz z budową miejsc postojowych i rozbudową placu manewrowego na terenie zajezdni przy Platynowej, a także budowa stacji szybkiego ładowania na mieście. Zamówienie jest podzielone na części – jedna dotyczy zajezdni, a druga szybkich ładowarek na mieście. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert minął na początku czerwca. O zamówienie
ubiegały się trzy podmioty. Dziś (13 lipca) zamawiający poinformował o rozstrzygnięciu. Wygrało konsorcjum firm Ekoenergetyka Polska i Westa Building, które złożyło najtańszą ofertę. Firmy wyceniły I część na 5,040 mln zł brutto, a II część na 7,494 mln zł, oferując przy tym 60 miesięcy gwarancji oraz sprawność energetyczną na poziomie 95%.
Na wyborze tym PKA zaoszczędzi ok. 7,7 mln zł brutto względem pierwotnych założeń budżetowych. Na realizację całości zamówienia przeznaczono 18 miesięcy.
W styczniu PKA prowadziło dialog techniczny w związku z planowanym zakupem 24 autobusów elektrycznych. Przedsiębiorstwo pytało m.in. o kwestię gwarancji, spadku pojemności baterii, stosowane rozwiązania w zakresie ładowania pantografowego przy stacji szybkiego ładowania, sposób ogrzewania pojazdu.