Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni otworzyło oferty w przetargi na projekt i budowę stacji wolnego ładowania na terenie zajezdni wraz z przebudową placu postojowego i manewrowego, a także projekt i budowę kilku stacji szybkiego ładowania na mieście. W postępowaniu wystartowały trzy podmioty.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa stanowisk wolnego ładowania wraz z budową miejsc postojowych i rozbudową placu manewrowego na terenie zajezdni przy Platynowej, a także budowa stacji szybkiego ładowania na mieście. Zamówienie jest podzielone na części – jedna dotyczy zajezdni, a druga szybkich ładowarek na mieście. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Dziś (2 czerwca) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Konsorcjum Ekoenergetyka Polska i Westa Building wyceniło I część na 5,040 mln zł brutto, a II część na 7,494 mln zł, oferując przy tym 60 miesięcy gwarancji oraz sprawność energetyczną na poziomie 95%. Firma EVPS z Lubawy proponuje odpowiednio 8,216 mln zł i 9,615 mln zł, 60 miesięcy gwarancji oraz sprawność na poziomie 96,3%, natomiast Medcom 8,339 mln zł i 10,881 mln zł, 60 miesięcy gwarancji oraz sprawność na poziomie 95%.
Budżet na część I wynosił 8,012 mln zł brutto, a na II – 12,211 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (74%), termin gwarancji i rękojmi na oferowane ładowarki (13%) i Sprawność energetyczna oferowanych stacji ładowania w warunkach znamionowych (13%). Na realizację całości zamówienia przeznaczono 18 miesięcy.
W styczniu PKA prowadziło dialog techniczny w związku z planowanym zakupem 24 autobusów elektrycznych. Przedsiębiorstwo pytało m.in. o kwestię gwarancji, spadku pojemności baterii, stosowane rozwiązania w zakresie ładowania pantografowego przy stacji szybkiego ładowania, sposób ogrzewania pojazdu.