Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni rozpisało przetarg na projekt i budowę stacji wolnego ładowania na terenie zajezdni wraz z przebudową placu postojowego i manewrowego, a także projekt i budowę kilku stacji szybkiego ładowania na mieście.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa stanowisk wolnego ładowania wraz z budową miejsc postojowych i rozbudową placu manewrowego na terenie zajezdni przy Platynowej, a także budowa stacji szybkiego ładowania na mieście. Zamówienie jest podzielone na części, a szacowana wartość zamówienia to 16,442 mln zł netto. Termin składania ofert mija 6 maja. O wyborze zdecydują cena (74%), termin gwarancji i rękojmi na oferowane ładowarki (13%) i Sprawność energetyczna oferowanych stacji ładowania w warunkach znamionowych (13%),
Zamawiający wymaga, aby sprawność energetyczna oferowanych ładowarek w warunkach znamionowych wynosiła co najmniej 93%. Ładowanie baterii trakcyjnych będzie oparte o system telemetryczny służący do racjonalnego nadzoru nad pracą poszczególnych ładowarek i zarządzania poszczególnymi procesami ładowania.
Pierwsza część zamówienia obejmuje zaprojektowanie oraz kompleksowa budowa 22 stanowisk wolnego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą, a także budowa miejsc postojowych, rozbudowa placu manewrowego na zajezdni autobusowej w Gdyni przy ul. Platynowej. W sumie wykonawca ma dostarczyć 11 nowych ładowarek wolnych dwustanowiskowych o znamionowej mocy wyjściowej 2x55 kW do ładowania plug-in oraz jednej nowej stacji transformatorowej. Na realizację przeznaczono 17 miesięcy, a wartość zamówienia wynosi 6,514 mln zł netto.
Druga część obejmuje zaprojektowanie oraz kompleksowa budowa siedmiu punktów szybkiego ładowania pantografowego o mocy wyjściowej 400 kW wraz niezbędną infrastrukturą, ewentualną korektą układu drogowego i czterema stacjami transformatorowymi. Założono, że w pantografy będą wyposażone autobusu. Stacje zaplanowano na terenie pętli i przystanków znajdujących się na ul. 2 Morskiego Pułku Strzelców (dwa stanowiska), Godebskiego (jedno stanowisko), pl. 1 Brygady Pancernej (dwa stanowiska), ul. Polskiej (jedno stanowisko) i Wójta Radtkego (jedno stanowisko). Na realizację tej części przeznaczono 18 miesięcy, a koszt szacowany jest na 9,928 mln zł netto.
W styczniu PKA prowadziło dialog techniczny w związku z planowanym zakupem 24 autobusów elektrycznych. Przedsiębiorstwo pytało m.in. o kwestię gwarancji, spadku pojemności baterii, stosowane rozwiązania w zakresie ładowania pantografowego przy stacji szybkiego ładowania, sposób ogrzewania pojazdu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.