Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni otworzyło oferty w przetargu na dostawy 24 autobusów elektrycznych, w tym ośmiu przegubowych. O zamówienie ubiega się trzech producentów.
Przedmiotem przetargu jest dostawa 24 autobusów elektrycznych. Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza obejmuje 16 pojazdów o długości 11,5–13,5 m, a druga – osiem o długości 17,5–18,75 m. Więcej o szczegółach zamówienia pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (8 stycznia) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. SOR Libchavy pierwszą część wycenił na 46,385 mln zł brutto, w drugiej części nie złożył oferty. Solaris wycenił pierwszą część na 51,562 mln zł, a drugą – na 31,242 mln zł brutto. EvoBus zaproponował za pierwszą część 47,224 mln zł, a za drugą – 32,639 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 49,942 mln zł brutto dla części I i 29,558 mln zł brutto za część II.
W obydwu częściach o wyborze decydują cena (53%), okres gwarancji i rękojmi na autobusy (10%) i magazyny energii (4%), zużycie energii (5%), system prekondycjonowania autobusu i magazynów energii (5%), rozwiązanie techniczne umieszczenia silnika / silników trakcyjnych (4%)., rozwiązanie techniczne zastosowanego klimatyzatora (5%), rodzaj zastosowanego ogrzewania przestrzeni pasażerskiej (4%), zastosowanie automatycznego systemu wykrywania i tłumienia ognia (5%), systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy (5%). Zamawiający preferuje asynchroniczne silniki trakcyjne zintegrowane z osią napędową, klimatyzator z pompą ciepła i czynnikiem chłodniczym CO2, włączony w układ ogrzewania całego autobusu oraz układ ogrzewania wykorzystujący tylko energię elektryczną do ogrzewania przestrzeni pasażerskiej w sposób pośredni lub bezpośredni.
Wszyscy producenci zaproponowali 84 miesięcy gwarancji i rękojmi na autobusy i 96 miesięcy na magazyny energii. Na realizację dostaw przeznaczono 300 dni.