PKM w Czechowicach-Dziedzicach rozstrzygnęło przetarg na dostawy dwóch fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych z napędem elektrycznym wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Zamawiający zaakceptował ofertę Solarisa. Zamówienie ma zostać zrealizowane do połowy 2022 r.
Autobusy o długości 17,0-18,745 mm mają pomieścić min. 120 pasażerów, w tym min. 38 na miejscach siedzących. Zamawiający wymaga silników zintegrowanych z osią napędową lub silnika centralnego. W tym pierwszym przypadku moc znamionową określono na min. 220 kW (2x110 kW), a w drugim – na min. 240 kW. Pojemność użyteczna magazynów energii musi być nie mniejsza niż 235 kWh. Zasięg pojazdu – przy dopuszczeniu odzysku energii z procesu hamowania – określono na 120 km.
Jeżeli chodzi o infrastrukturę, przewidziano zaprojektowanie i budowę stacji szybkiego ładowania autobusów z ładowarką pantografową o mocy 190 kW przy ulicy Nad Wisłą. Powstać miałaby też stacja wolnego ładowania na terenie zajezdni autobusowej PKM. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert minął w okolicach połowy stycznia. Wystartował jedynie Solaris, który zaoferował realizację zamówienia za 9,225 mln zł brutto. To kwota nieznacznie powyżej budżetu, określonego na kwotę 9,171 mln zł brutto. W piątek (5 marca) zamawiający rozstrzygnął postępowanie i zaakceptował ofertę Solarisa.
Zamówienie miałoby zostać zrealizowane do 30 czerwca 2022 r. Dostawa i odbiór techniczny pierwszego autobusu nastąpi do 31 marca 2022 r., nie wcześniej jednak niż w styczniu 2022 r. Dostawa i odbiór drugiego pojazdu to kwiecień – czerwiec 2022 r. Infrastruktura powinna zostać wybudowana i uruchomiona do końca listopada 2021 r.