PKM w Czechowicach-Dziedzicach otworzyło oferty w przetargu na dostawy dwóch fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych z napędem elektrycznym wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Wystartował jedynie Solaris. Zamówienie ma zostać zrealizowane do połowy 2022 r.
Autobusy o długości 17,0-18,745 mm mają pomieścić min. 120 pasażerów, w tym min. 38 na miejscach siedzących. Zamawiający wymaga silników zintegrowanych z osią napędową lub silnika centralnego. W tym pierwszym przypadku moc znamionową określono na min. 220 kW (2x110 kW), a w drugim – na min. 240 kW. Pojemność użyteczna magazynów energii musi być nie mniejsza niż 235 kWh. Zasięg pojazdu – przy dopuszczeniu odzysku energii z procesu hamowania – określono na 120 km.
Jeżeli chodzi o infrastrukturę, przewidziano zaprojektowanie i budowę stacji szybkiego ładowania autobusów z ładowarką pantografową o mocy 190kW przy ulicy Nad Wisłą. Powstać miałaby też stacja wolnego ładowania na terenie zajezdni autobusowej PKM. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (18 stycznia) minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris, który zaoferował realizację zamówienia za 9,225 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 9,171 mln zł brutto.
Zamówienie miałoby zostać zrealizowane do 30 czerwca 2022 r. Dostawa i odbiór techniczny pierwszego autobusu nastąpi do 31 marca 2022 r., nie wcześniej jednak niż w styczniu 2022 r. Dostawa i odbiór drugiego pojazdu to kwiecień – czerwiec 2022 r. Infrastruktura powinna zostać wybudowana i uruchomiona do końca listopada 2021 r.