PKM Katowice rozpisało przetarg na dostawy ośmiu niskopodłogowych autobusów zasilanych gazem CNG. Pojazdy o długości 12 m mają zostać dostarczone w ciągu maksymalnie 300 dni.
Zamawiający wymaga pojazdów o długości 11,5-12,5 m. Mają one pomieścić min. 80 podróżnych, z czego co najmniej 25 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Autobusy mają być niskopodłogowe, bez stopni wewnątrz pojazdu. Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie wnętrza autobusu wykorzystujące ciepło układu chłodzenia silnika i automatycznej skrzyni biegów, a także wspomagane agregatem grzewczym zasilanym gazem CNG (ze zbiorników zasilających silnik spalinowy). Wymagane są wahadłowa barierka przy pierwszych drzwiach, miejsce na przewóz wózka dziecięcego, inwalidzkiego bądź roweru (z uchwytem oraz pasem mocującym na rower), porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, żółte poręcze, bezprzewodowy internet, okna przesuwne bądź uchylne, system kontroli trzeźwości kierowcy, system poboru opłat, informację pasażerską z ekranami LCD i LED, automatycznymi zapowiedziami oraz nagłośnieniem, system emisji reklam, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, system zliczania pasażerów.
Wymagany jest silnik spalinowy zasilany CNG umiejscowionym z tyłu pojazdu. Założono moc min. 200 kW i możliwość zasilania biometanem (biogazem). Zamawiający preferuje, by producent pojazdu był także producentem silnika.
Termin składania ofert mija 22 grudnia. Startować mogą firmy, które wykażą, że w ostatnich trzech latach zrealizowały co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych zasilanych gazem CNG o wartości min. 4 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz kryteria techniczne (40%). Pod uwagę brane będą podział przedniej szyby czołowej, sposób montażu paneli bocznych poszycia zewnętrznego, zaoferowanie szyby tylnej jako dodatkowego wyjścia ewakuacyjnego, unifikacja producenta jednostki napędowej i autobusu, pojemność skokowa silnika, zdalna diagnostyka, zużycie paliwa, rozwiązania techniczne przedniego zawieszenia, układ hamulcowy wyposażony w system ostrzegania przed kolizją, specjalna klapka rewizyjna do załączenia/wyłączenia głównego wyłącznika prądu, okresy międzyprzeglądowe oraz termin dostawy.
Na realizację zamówienia przeznaczono 300 dni, przy czym dodatkowe punkty można otrzymać za jego skrócenie do 250 dni. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania jeżeli środki publiczne, które zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostaną mu przyznane.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.