PKM Katowice kupuje 30 nowych elektrobusów o długości od 17,5 do 18,75 metra. Na dostawy połowy pojazdów przewidziano niecały rok, natomiast reszta pojazdów ma zostać dostarczona w ciągu 600 dni od zawarcia umowy.
PKM Katowice właśnie ogłosiło przetarg na zakup 30 nowych autobusów elektrycznych o długości od 17,5 do 18,75 metra, przewożących co najmniej 120 pasażerów, z czego minimum 36 na miejscach siedzących. 12 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi.
Zamawiający dopuszcza zakup autobusów z jednym silnikiem centralnym napędzającym 3 oś lub dwa silniki centralne, napędzające drugą oraz trzecią oś lub też rozwiązanie oparte na dwóch osiach napędowych wyposażonych w zintegrowane silniki elektryczne. PKM premiuje rozwiązanie oparte o dwa silniki dodatkowymi punktami na etapie badania ofert. Łączna minimalna moc silników to 240 kW. Magazyn energii ma pozwalać na przejechanie minimum 350 kilometrów na jednym ładowaniu. Użyteczna pojemność magazynów energii to minimum 400 kWh. W ramach oceny ofert spółka przyzna dodatkowe punkty za jak największą pojemność magazynu energii. Ładowanie baterii trakcyjnych będzie możliwe zarówno poprzez złącze plug-in jak i poprzez pantograf. PKM zaznacza, że wyposażeniu autobusów w pantograf odwrócony będzie dodatkowo punktowane na etapie oceny ofert.
Układ drzwi w autobusach to 2-2-2-2. Drzwi będą otwierane do wnętrza pojazdów. Pojazdy będą monitorowane, ogrzewane, jak również wyposażone w klimatyzację i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Pasażerowie skorzystają także z ładowarek USB do urządzeń mobilnych. Autobusy mają mieć całkowicie niską podłogę - bez stopni poprzecznych. Konstrukcja autobusów ma pozwolić na ich użytkowanie przez okres 12 lat, przy założeniu średnich rocznych przebiegów na poziomie 80-90 tysięcy pasażerów.
Wraz z autobusami założono dostarczenie 30 ładowarek plug-in o mocy 120 kW.
Dostawa autobusów ma zostać podzielona na dwie tury. Pierwsza z nich, obejmująca 15 autobusów, ma zostać dostarczona w terminie do 300 dni od zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż 30 czerwca przyszłego roku. Druga partia ma zostać dostarczona w terminie 600 dni od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż 30 marca 2026 roku.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych z napędem elektrycznym o wartości co najmniej 26 mln złotych brutto.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60% oraz ocena właściwości techniczno-eksploatacyjnych - 40%.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.