PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na opracowanie studium planistycznego rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego ze szczególnym uwzględnieniem nowej linii średnicowej. Dokument ma powstać w ciągu ok. 3,5 roku od podpisania umowy.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie wariantowej koncepcji rozwoju infrastruktury kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym, ze szczególnym uwzględnieniem obsługi aglomeracji warszawskiej. To kolejny krok i uszczegółowienie
ogłoszonego w 2019 r. master planu dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej. Przeprowadzone zostaną analizy dla wszystkich linii i inwestycji, dla których dotąd nie uruchomiono prac studialnych i planistycznych.
Wykonawca opracuje pięć wariantów obsługi aglomeracji i w tym celu przeprowadzi mikrosymulacje, opracuje modele prognostyczne oraz koncepcje układów torowych. Zamawiający zdefiniował szereg opcji inwestycyjnych, które mają znaleźć odzwierciedlenie w analizach wariantów rozbudowy infrastruktury. Po pierwsze, to dobudowa dodatkowej pary torów dla rozdzielenia ruchu aglomeracyjnego, dalekobieżnego i towarowego. Pod uwagę zostaną wzięte nowe linie średnicowe w relacjach Warszawa Wileńska – Warszawa Główna, Warszawa Wileńska – Warszawa Służewiec, Warszawa Gdańska – Warszawa Służewiec oraz trzecia para torów na odcinku Warszawa Zachodnia – Centralna – Warszawa Wschodnia. Przeanalizowane zostaną też propozycje budowy szeregu nowych linii kolejowych. Więcej o założeniach piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy w II połowie lutego.
Wystartowało sześć podmiotów z ofertami na kwoty od 4,287 mln zł do 8,102 mln zł. Zdecydowana większość zmieściła się w budżecie określonym na 6,150 mln zł brutto. Dziś zamawiający rozstrzygnął postępowanie. O wyborze cena (60%), doświadczenie personelu wykonawcy (40%). Wygrała firma BBF z Poznania, która złożyła najtańszą propozycję.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację całości przeznaczono 1270 dni, czyli ok. 3,5 roku.