PKP PLK rozpisały przetarg na wydłużenie tunelu pieszego na stacji w Słupsku. Docelowo obiekt zapewni dojście do budowanego przez miasto dworca autobusowego.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przedłużeniu przejścia podziemnego pod torami w obrębie stacji Słupsk. Obiekt zostanie wydłużony o 27,4 m i przejdzie pod pięcioma torami, a światło przejścia wyniesie 10,5 m. Roboty nie obejmą starej części tunelu, która zostanie przebudowana dopiero w momencie modernizacji całej stacji. Dlatego też nowa część przejścia, która zgodnie z normami będzie bardziej zagłębiona (różnica ok. 1,75 m), zostanie połączona ze starym tunelem za pomocą tymczasowych rampy i schodów.
Budowa nie obejmuje wykończenia wnętrza. Na długości przejścia przewidziano wykonanie tymczasowej konstrukcji peronu nr 2 umożliwiającą wykorzystanie całej długości krawędzi peronowej przy torze nr 11 do czasu budowy kolejnych etapów przejścia i budowy nowych peronów. Założono też rozbiórkę wiaty peronową na długości nowobudowanego przejścia. Tory nr 11, 13 zostaną odtworzone do czasu realizacji kolejnych etapów inwestycji na konstrukcjach odciążających. Pozostałe tory 17 i 19 zostaną odtworzone zgodnie ze stanem istniejącym, poza torem nr 15, który zostaje wyłączony z ruchu.
Jak wynika z dokumentacji, roboty obejmują pierwsze trzy segmenty tunelu. Drugi, środkowy będzie miał rezerwę pod schody i windy na przyszły peron. PKP PLK budują tunel do granicy działki kolejowej, bez wyjścia na drugą stronę miasta. Budowa schodów będzie leżała w gestii miasta. Docelowo przedłużony tunel zapewni dojście na zachodnią stronę stacji. Tutaj bowiem miasto
buduje dworzec autobusowy. Prace mają zakończyć się w 2023 r.
Termin składania ofert mija 7 października. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac przeznaczono siedem miesięcy. Inwestycja ma być finansowana ze środków unijnych, w ramach przebudowy linii 202 Gdynia Chylona – Słupsk. Zamawiający może unieważnić postępowanie, jeżeli środki publiczne nie zostaną mu przyznane.
Jednocześnie
powstaje projekt nowego dworca kolejowego. PKP SA planują zburzyć obecny obiekt i postawić nowy dwupoziomowy budynek.
mat. PKP PLK