Po niecałej dekadzie od budowy nowego przejścia podziemnego w Grodzisku Mazowieckim PKP PLK zlecają wymianę awaryjnych i niewygodnych podnośników na windy.
Podróżni w Grodzisku Mazowieckim skorzystają z trzech nowych wind. Ich wykonawcą jest firma Sarinż, z którą PKP PLK podpisały umowę w styczniu. Inwestycja jest warta ponad 8 mln zł netto, a środki pochodzą z budżetu państwa.
Wymieniane urządzenia są dość młode – stacja w Grodzisku Maz. była modernizowana w latach 2010-2016. – Zamontowano wtedy tzw. platformy pionowe ułatwiające dostęp do peronów – mówi Anna Znajewska-Pawluk z biura prasowego PKP PLK. Urządzenia tego typu są dość awaryjne, a do tego niewygodne – nie zapewniają pełnej dostępności (ręcznie otwierane drzwi, konieczność ciągłego przytrzymywania przycisku, by dźwig działał). Zarządca infrastruktury nie odpowiedział na pytanie dlaczego wówczas – pomimo powszechnej już opinii o niepraktyczności podnośników – zdecydowano się na zastosowanie takiego właśnie urządzenia.
– Po latach eksploatacji obecnych podnośników na stacji Grodzisk Mazowiecki zdecydowano o wymianie urządzeń w celu ujednolicenia poziomu obsługi pasażerów tak jak na innych stacjach i przystankach. Nowe windy będą łatwiejsze w obsłudze dla pasażerów, co w konsekwencji ograniczy konieczność kosztownych napraw i korzystania z serwisu – mówi Znajewska-Pawluk. Teraz podróżni będą mieli do dyspozycji pełnoprawne windy – monitorowane wewnątrz, z automatycznie otwieranymi drzwiami i bez konieczności stałego przytrzymywania przycisku uruchomienia podnośnika.
Jak informuje PLK, stare platformy zostaną zastąpione nowoczesnymi urządzeniami do końca 2024 r. – Obecnie wykonawca prowadzi prace przygotowawcze do rozpoczęcia inwestycji. Prace przy wymianie wind wymagają zmian w organizacji ruchu pociągów, które będą uwzględnione w rozkładzie jazdy. Na czas remontu stacja Grodzisk Mazowiecki zostanie wyłączona z obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – mówi Anna Znajewska-Pawluk. Jak się dowiedzieliśmy, wykonawca domagał się znacznego skrócenia długości czynnych krawędzi peronowych – na to jednak nie zgodzili się przewoźnicy (w praktyce uniemożliwiałoby to obsługę dłuższych jednostek, jeżdżących na linii skierniewickiej).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.