PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na opracowanie studium planistycznego rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego ze szczególnym uwzględnieniem nowej linii średnicowej. O zlecenie ubiega się sześć podmiotów. Dokument, który powstanie w ciągu 3,5 roku, będzie rozwinięciem założeń master planu, przyjętego prawie trzy lata temu.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie wariantowej koncepcji rozwoju infrastruktury kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym, ze szczególnym uwzględnieniem obsługi aglomeracji warszawskiej. To kolejny krok i uszczegółowienie o
głoszonego w 2019 r. master planu dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej. Przeprowadzone zostaną analizy dla wszystkich linii i inwestycji, dla których dotąd nie uruchomiono prac studialnych i planistycznych.
Wykonawca opracuje pięć wariantów obsługi aglomeracji i w tym celu przeprowadzi mikrosymulacje, opracuje modele prognostyczne oraz koncepcje układów torowych. Zamawiający zdefiniował szereg opcji inwestycyjnych, które mają znaleźć odzwierciedlenie w analizach wariantów rozbudowy infrastruktury. Po pierwsze, to dobudowa dodatkowej pary torów dla rozdzielenia ruchu aglomeracyjnego, dalekobieżnego i towarowego. Pod uwagę zostaną wzięte nowe linie średnicowe w relacjach Warszawa Wileńska – Warszawa Główna, Warszawa Wileńska – Warszawa Służewiec, Warszawa Gdańska – Warszawa Służewiec oraz trzecia para torów na odcinku Warszawa Zachodnia – Centralna – Warszawa Wschodnia. Przeanalizowane zostaną też propozycje budowy szeregu nowych linii kolejowych. Więcej o założeniach piszemy
tutaj.
W czwartek 24 lutego minął termin składania ofert. Wystartowało sześć podmiotów, przy czym niemal wszyscy zmieścili się w założonym budżecie, który określono na 6,150 mln zł brutto. BBF proponuje 4,287 mln zł brutto, Databout – 4,662 mln zł, konsorcjum Infra i Instytut Kolejnictwa – 5,160 mln zł, Multiconsult Polska – 5,510 mln zł, konsorcjum Metroprojekt i Torprojekt – 5,658 mln zł, konsorcjum Idom Inżynieria, Architektura i Doradztwo oraz Consultants United – 8,102 mln zł.
O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie personelu wykonawcy (40%). Na realizację całości przeznaczono 1270 dni, czyli ok. 3,5 roku.