Partner serwisu
Przestrzeń

PKP SA: Jest przejście z Dworca Centralnego do Varso Tower

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
PKP SA: Jest przejście z Dworca Centralnego do Varso Tower
fot. Anty000 - Praca własna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Można już przechodzić z dworca Warszawa Centralna do biurowca Varso Tower bez wychodzenia na zewnątrz. Dzięki oddaniu do użytku podziemnego łącznika między oboma obiektami przybyło także kolejne ogólnodostępne przejście przez al. Jana Pawła II. PKP SA i właściciel Varso zapowiadają już budowę kolejnego połączenia.

– Od dziś podróżni i mieszkańcy stolicy mogą korzystać z wygodnego podziemnego łącznika, który powstał dzięki współpracy Polskich Kolei Państwowych i HB Reavis [właściciel kompleksu Varso – przyp. RK]. To duże udogodnienie komunikacyjne w ścisłym centrum miasta. To także lepszy dostęp do galerii północnej i zachodniej Dworca Centralnego, gdzie PKP S.A. oferuje atrakcyjne lokale komercyjne na wynajem – poinformowała kolejowa spółka w mediach społecznościowych.

Otwarcie przejścia ma ułatwić podróżnym korzystającym z Dworca Centralnego przemieszczanie się po okolicy. Ułatwi ono także komunikację pieszą z al. Jana Pawła II. Korzyścią dla PKP SA będzie natomiast łatwiejsza komercjalizacja położonych w pobliżu lokali handlowo-usługowych.

Varso Tower – 310-metrowy, najwyższy w Unii Europejskiej wieżowiec biurowy – został oddany do użytku po blisko sześcioletniej budowie we wrześniu 2022 r. Działkę pod jego budowę inwestor kupił właśnie od PKP SA. Brak bezpośredniego przejścia między obydwoma obiektami był niedogodnością, którą ich użytkownicy szybko zaczęli dostrzegać. Pod koniec lipca PKP SA zapowiedziały wykonanie koniecznych prac (rozbiórka ściany, roboty instalacyjne i wykończeniowe) w ciągu czterech miesięcy. Udało się jednak zakończyć inwestycję w czasie o połowę krótszym.

Otwarcie łącznika ma być dopiero początkiem współpracy. Jako następny – według zapowiedzi PKP SA – powstanie nowy łącznik między Varso Tower a zachodnią galerią Dworca Centralnego. Zakres prac będzie jednak w tym przypadku większy: ze powodu różnicy poziomów będą musiały zostać wybudowane schody i podnośnik dla osób z niepełnosprawnościami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5