PKP SA podpisały pod koniec maja umowę z wykonawcą wyczekiwanej przebudowę dworca Łódź Kaliska wraz z zagospodarowaniem otoczenia. Dworzec zmieni swoją formę architektoniczną i straci postmodernistyczny kostium. Miejsce patio z lokalami handlowymi za budynkiem zajmie parking.
W ramach kompleksowej przebudowy postmodernistycznego gmachu przewidziano reorganizację układu funkcjonalnego. Zadaszenie wejścia głównego w postaci konstrukcji stalowej zostanie rozebrane. Na zewnątrz budynek zostanie obłożony blachą elewacyjną z miedzi oksydowanej na rąbek stojący oraz – po bokach – także panelami z blachy perforowanej miedzianej oksydowanej. Zagospodarowane zostanie otoczenie. Obiekty handlowo-usługowe (patio z dwoma rzędami lokali) po północnej stornie dworca zostaną rozebrane. W ich miejscu powstanie parking. Założono przebudowę placu dworcowego. Przewidziano budowę prostej wieży zegarowej. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Wykonawca robót został wybrany w przetargu. To firma SKB LDR z siedzibą w Warszawie, która złożyła najtańszą ofertę (cena była jedynym kryterium wyboru). Wartość oferty to 56,6 mln zł brutto. 30 maja została podpisana umowa na wykonanie robót.
Na realizację prac przeznaczono ok. dwa lata (104 tygodnie). Oznacza to, że roboyt powinny zakończyć się pod koniec maja 2025 r. W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego. Projekt przygotowała pracownia An Archi Group.