PKP SA rozpisały przetarg na przebudowę dwóch toruńskich dworców przy linii 353 – Toruń Miasto i Toruń Wschodni. Roboty, wyceniane na 26,5 mln zł, potrwają prawie 20 miesięcy.
Jedna z części dotyczy remontu i przebudowy wczesmodernistycznego dworca Toruń Miasto za zmianą użytkowania części obiektu. Założono rozebranie wtórnych dobudówek przy Starej Aptece, rozbiórkę i odtworzenie istniejącego dachu, a także wymianę stolarki z odwzorowaniem historycznego charakteru.
Na parterze budynku zaplanowano hol główny z poczekalnią, toalety, lokal użytkowy i lobby hostelu. Na wysokim parterze przewidziano lokal użytkowy, bar i toalety, a na piętrze – pokoje hostelowe. W wysokiej sali zostanie zachowana zabytkowa boazeria. Wykonane zostaną schody na projektowany peron boczny oraz nowe zejście do przebudowanego tunelu pod torami. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W miejscu budynku przylegającego do południowej elewacji budynku Starej Apteki zaplanowano letnią poczekalnię. Pozostawione ściany obwodowe budynku, zostanie wykonana stalowa pergola dla pnączy. Pojawi się ozdobna zieleń.
mat. PKP SADrugie zadanie dotyczy przebudowy i remontu dworca Toruń Wschodni. Neogotycki obiekt został wzniesiony w 1908 r. Zmieni się układ pomieszczeń wewnątrz budynku. Na parterze przewidziano hol główny, hol kasowy, kasy biletowe, toalety, lokal użytkowy i hostel. Na piętrze – hostel. Przebudowany zostanie też były budynek administracji, który zostanie przeznaczony na hostel, przewidziano też lokal użytkowy. Zagospodarowane zostanie otoczenie. Rozebrany zostanie bunkier. Pojawi się zieleń i nowe miejsca postojowe.
Termin składania ofert mija 25 sierpnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Szacunkowa wartość zamówienia to 26,5 mln zł. Zamawiający będzie ubiegał się o dofinansowanie ze środków unijnych dla dworca Toruń Miasto i zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku nieprzyznania mu środków. Na realizację prac przeznaczono 595 dni. W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego. Projekt przygotowała pracownia Rysy Achitekci z Transprojektem.
mat. PKP SA
mat. PKP SA
mat. PKP SA