PKP SA ogłosiły przetarg na przebudowę dworca Chełm. Obiekt zmienił zupełnie swój kształt i formę architektoniczną. Prace potrwają ponad rok.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa dworca Chełm wraz z wykonaniem uzupełniającej dokumentacji projektowej. Obiekt datowany jest na 1961 r., a na przełomie lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych został przebudowany w stylu postmodernistycznym. Budynek zostanie nadbudowany, założono też wyburzenie części bryły (parterowy łącznik w stronę przychodni).
Budynek zmieni formę i teraz ma nawiązywać do modernizmu. Obiekt zostanie uzupełniony o wieżę zegarową, zaś do bryły przylegać będzie wysoka wiata ze świetlikami. Na elewacji przewidziano cegłę jasnoszarą w różnych układach rzeźbiarskich, natomiast słupy żelbetowe będą pozostawione w surowej formie (kolor betonu szary). Na zachodniej elewacji przewidziano podświetlone pergole z pnącą zielenią. Posadzka na zewnętrz zostanie ułożona z płyt granitowych.
Na parterze przewidziano wysoki hol, cichą poczekalnię, kasy, toalety, pokój opiekuna z dzieckiem, lokale usługowe. Na posadzkach w pomieszczeniach ogólnodostępnych przewidziano płyty kamienne z granitu szlifowanego, w kolorze jasnoszarym, ciemnoszarym i białym. Na ścianie nad kasami znajdzie się plan osiedla Dyrekcja z okresu międzywojennego, wykonany metodą nadrukowania na płycie z betonu architektonicznego lub odcisku z formy silikonowej. Piętro zajmą Straż Ochrony Kolei, pomieszczenia drużyn i rewidentów technicznych Polregio i Intercity.
Zagospodarowane zostanie otoczenie. Jak wynika z dokumentacji – jednokondygnacyjny łącznik od strony wschodniej zostanie rozebrany i na jego miejscu powstanie wiata rowerowa z miejscami do siedzenia. Dwukondygnacyjny wolnostojący budynek od strony zachodniej zostanie rozebrany i na jego miejscu powstanie trawnik. Bezpośrednio przy dworcu przewidziano dziewięć miejsc postojowych, w tym dwa dla osób niepełnosprawnych, dwa do ładowania samochodów elektrycznych, trzy miejsca postojowe dla taxi i dwa miejsca dla krótkiego postoju.
Termin składania ofert mija 18 marca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Wartość zamówienia szacowana jest na 32,3 mln zł netto. Na realizację robót przeznaczono 71 tygodni, czyli nieco ponad 16 miesięcy. W trakcie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego. Dokumentację projektową przygotowała firma PAS Projekt.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.