PKP SA ponawiają przetarg na przebudowę dworca Gorzów Wielkopolski. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Obiekt zostanie zintegrowany z placem i węzłem przesiadkowym planowanym przez miasto, a przewodnim motywem będą wielkie przeszklone wiaty, nawiązujące do historycznych zadaszeń, które można spotkać na peronach.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dworca Gorzów Wielkopolski w formule projektuj i buduj. Jak pisaliśmy, dworzec ma otrzymać elewację z okładzin ceramicznych, pojawić się ma również nowa przeszklona ściana elewacyjna – obiekt będzie spójny architektonicznie z planowanym przed budynkiem węzłem przesiadkowym. W budynku dworca przewidziano poczekalnię, toalety, kasy kolejowe i autobusowe, pomieszczenia komercyjne, zaplecze socjalne dla przewoźników autobusowych i kolejowych. Hol główny otrzyma posadzkę kamienną, stosowane będzie też lastryko. Na piętrze przewidziano pomieszczenia dla Polregio. Wykonawca ma również przedstawić projekt koncepcyjny wprowadzenia funkcji komercyjnych do skrzydła wschodniego. W budynku północnym znajdą się pomieszczenia dla SOK, TK Telekom i samorządu. Łącznik pomiędzy dworcem a budynkiem północnym zostanie rozebrany.
Termin składania ofert mija 29 marca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 812 dni (ok. 27 miesięcy). Dokumentacja projektowa ma być gotowa w ciągu 40 tygodni. Szacunkową wartość zamówienia określono na 30,371 mln zł netto. W czasie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.
Poprzedni przetarg zakończył się brakiem ofert. Jednocześnie trwa
powtórzony przetarg miasta na realizację węzła przesiadkowego przy dworcu kolejowym. Przebudowana zostanie ul. Dworcowa z torowiskiem, pętla zostanie zastąpiona krańcówką dla tramwajów dwukierunkowych, powstanie też dworzec autobusowy.
mat. PKP SA