PKP SA rozpisały przetarg na przebudowę dworca w Raciborzu. Część obiektu zostanie zburzona. Nad środkowym segmentem, mieszczącym funkcje dworcowe, przewidziano taras widokowy, pełniący rolę letniej poczekalni.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dworca kolejowego Racibórz. Obiekt zmieni swoje gabaryty. Przeważająca część budynku zostanie rozebrana. Przewidziano przebudowę segmentu południowego pod dworzec tymczasowy, rozebranie części północnej oraz fragmentu południowego.
Łączna długość całkowita nowego budynku to 103,25 m, szerokość – 13,89 m, a wysokość – 11,22 m. Elewacja budynku będzie częściowo kryta czerwoną cegłą, reszta elementów zostanie utrzymana w szarości. Przebudowany obiekt będzie składał się trzech segmentów, z czego skrajne będą dwukondygnacyjne. Dostęp do I piętra będzie możliwy bezpośrednio z peronu (linia kolejowa przebiega na nasypie). W pierwszym segmencie, od strony północnej, przewidziano na parterze otwartą przestrzeń dla gminy Racibórz. Na piętrze znajdą się pomieszczenia dla Polregio, PKP Intercity, Kolei Śląskich, PKP SA, TK Telekom / Telkol.
W kolejnym, środkowym segmencie przewidziano funkcję dworcową. Ta część pomieści hol z poczekalnią (ok. 42 m2), poczekalnię (32 m2), toalety, kasy, lokal handlowy. Na poziomie +1 znajdzie się taras widokowy, który stanowi również letnią poczekalnię, z widokiem na oś widokową ulicy Adama Mickiewicza, której zamknięcie stanowi kościół WNMP. Taras będzie częściowo kryty, ze świetlikiem. Wyniesiony dach będzie podkreślać funkcję dworcową.
W ostatnim segmencie zaprojektowano cztery lokale handlowo-usługowe, wejście do strefy kultury oraz węzeł cieplny. Na piętrze znajdują się: biuro (open space) oraz pomieszczenie przeznaczone na strefę kultury. Zagospodarowane zostanie też otoczenie dworca. Powstanie parking z 20 miejscami postojowymi.
Termin składania ofert mija 13 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację przeznaczono 581 dni (ponad 19 miesięcy). Za dokumentację projektową odpowiada pracownia GPVT z Poznania. Szacunkowa wartość zamówienia to 24,1 mln zł brutto. Zamawiający założył też możliwość udzielania zamówień podobnych w wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego.
Wszystkie wizualizacje - mat. PKP SA