Od kwietnia stoi przebudowa dworca w Mogilnie, która miała zostać skończona jeszcze w zeszłym roku. PKP SA rozpisały właśnie przetarg na nowego wykonawcę.
W październiku 2020 r. PKP SA
podpisały umowę z KWK Construction na przebudowę dworca Mogilno w woj. kujawsko-pomorskim. Koszt oferty wynosił 8,978 mln zł brutto. Dworzec, powstały w 1871 r., znajduje się przy linii 353 Poznań Wschód – Skandawa.
Zgodnie z projektem budynek, objęty ochroną konserwatorską, miał zostać gruntownie wyremontowany. Założono odtworzenie antresoli zewnętrznej. Zmienić się miało także zagospodarowanie wnętrz. Na parterze przewidziano hol pełniący funkcję poczekalni, toalety, lokale komercyjne. Na piętrze, zgodnie ze wstępną deklaracją burmistrza, przewidziano lokalne, przystosowane do dziennego pobytu seniora.
Pierwotnie zakładano, że roboty zakończą się w I połowie 2022 r. Tak się jednak nie stało. Jak
pisaliśmy, wykonawca popadł w problemy finansowe. – PKP SA w kwietniu br. odstąpiły od umowy z wykonawcą robót związanych z przebudową dworca w Mogilnie z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Na dzień odstąpienia od umowy zaawansowanie robót wynosiło ok. 71%. Do wykonania zostały roboty z branży teletechnicznej, elektrycznej, drogowej, sanitarnej oraz budowlanej, które nie zostały zrealizowane przez poprzedniego wykonawcę lub zostały wykonane wadliwie – mówi Agnieszka Jurewicz z biura prasowego PKP SA.
Teraz PKP SA ogłosiły nowy przetarg na dokończenie robót, prowadzony w oparciu o regulacje wewnętrzne. Termin składania ofert mija 26 września. Tradycyjnie jedynym kryterium wyboru pozostaje cena. Na dokończenie robót przeznaczono 10 tygodni. – Udostępnienie dworca podróżnym planujemy w pierwszej połowie 2024 r. – mówi Jurewicz.