PKP SA rozstrzygnęły przetarg na rozbiórkę istniejącego dworca i budowę nowego obiektu w Koszalinie, choć konieczne były zwiększenie budżetu. W nowym budynku wyeksponowane zostaną cenne dekoracje ścienne z lat 60. XX w. Roboty potrwają ponad półtora roku.
Przewidziano dwukondygnacyjny budynek o wysokości maks. 9,28 m. Na osi tunelu prowadzącego z peronów zaprojektowano otwarty pasaż pieszy, w którym wyeksponowane zostaną zachowane z istniejącego budynku ściany holu zawierające cenne sgrafitto z 1962 r. autorstwa artystów plastyków Zawojskich – tu powstanie tzw. poczekalnia letnia, która będzie dzielić obiekt na dwie części. Całość przykryta będzie ażurowym dachem.
Na parterze zaplanowano hol główny z poczekalnią, toalety, kasy, kilka lokali usługowych, miejską informację turystyczną. Na piętrze – pomieszczenia drużyn konduktorskich, bura PKP SA oraz posterunek SOK. Przewidziano duże przeszklenia zewnętrzne. Ściany w częściach ogólnodostępnych będą miały okładziny betonowe. Na posadzkach przewidziano lastryko. Wizualizacje
tutaj.
Oferty poznaliśmy w I połowie grudnia. Wystartowały cztery podmioty, które wyceniły zlecenie na kwoty od 43,742 mln zł do 71,732 mln zł – przy budżecie zamawiającego, który określono na 31,282 mln zł brutto. Ostatecznie PKP SA zdecydowały się dopłacić i rozstrzygnąć postępowanie. Cena była jedynym kryterium wyboru. Wygrała firma Alstal Grupa Budowlana, która złożyła najtańszą propozycję.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację robót przeznaczono 82 tygodnie (ok. 19 miesięcy). W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego. Za projekt nowego dworca odpowiada pracownia TBi Architekci.