PKP SA rozstrzygnęły ponowiony przetarg na przebudowę dworca kolejowego w Rzepinie. Obiekt odzyska ceglaną elewację. Prace potrwają ok. 15 miesięcy.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa dworca kolejowego Rzepin. Budynek zlokalizowany w międzytorzu jest objęty ochroną konserwatorską i znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków. Założono wymianę konstrukcji dachu, pokrycia dachowego, stolarki okiennej i drzwiowej. Przywrócona zostanie ceglana elewacja ukryta pod tynkiem. Jak informują PKP SA, odnowione, a w przypadku, gdy będzie to konieczne, odtworzone na wzór historycznych zostaną detale architektoniczne, w tym m.in. tzw. palmety, czyli ozdobne elementy w formie stylizowanych liści palmowych, na narożach budynku i ścianie szczytowej. Planowane jest również odtworzenie świetlika nad holem oraz kominów. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W ramach prac założono rozbiórkę budynku byłej remizy, zlokalizowanego od strony wschodniej dworca. Pojawi się wiata rowerowa.
Na parterze przewidziano hol połączony z poczekalnią, kasy, ogólnodostępne toalety oraz lokale komercyjne. Dodatkowo na parterze znajdą się pomieszczenia służbowo-biurowe dla Polregio. Na pierwszym piętrze – pomieszczenia dla najemców. W jednym skrzydle zaprojektowano pomieszczenia biurowo-socjalne dla PKP Cargo i Gminy Rzepin, a w drugim skrzydle – dla PKP Intercity. W piwnicy znajdą się pomieszczenia wystawiennicze (w tym wyeksponowane schrony) i zaplecze muzeum o tematyce – jak wynika z wcześniejszych zapowiedzi – kolejowej. Wizualizacje
tutaj.
Przed połową lipca minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Ostatecznie wczoraj (20 października) zamawiający wskazał zwycięzcę – to firma LK Inwest z Wrocławia, która złożyła najtańszą ofertę, na kwotę 11,424 mln zł.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac przeznaczono 455 dni. W czasie prac podróżni będą korzystać z tymczasowego dworca kontenerowego.