PKP SA otworzyły oferty na budowę dziewięciu dworców systemowych w województwach mazowieckim, podlaskim i wielkopolskim. Jest szansa, że tym razem uda się wybrać wykonawcę, gdyż złożone propozycje mieszczą się w budżecie bądź nie odbiegają od niego znacząco.
Przewidziano dwa warianty dworców. Typ A przewiduje wydzielenie w części kubaturowej części technicznej wraz z toaletą oraz otwartą poczekalnię. Typ B to większa wersja z zamkniętą, ogrzewaną poczekalnią oraz częścią komercyjną (z możliwością sprzedaży biletów) lub kasą z zapleczem sanitarnym.
Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
- Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
- Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Racibory: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, dworzec w nowym miejscu,
- Wasilków: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Zdrody Nowe: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki.
W środę (15 maja) minął termin składania ofert. W budżecie, określonym na kwotę 42,3 mln zł brutto, mieszczą się dwie oferty, co jest miłą odmianą względem wcześniejszych kilku przetargów. Firma SKB z Warszawy zaproponowała 39,6 mln zł brutto, a konsorcjum Merx i Heli Factor – 42,1 mln zł brutto. Nieco drożej wypadają Grupa Fewaterm z kwotą 44,4 mln zł brutto oraz konsorcjum Torpol i Climatic – 47,9 mln zł brutto.
Jedynym kryterium wyboru jest cena. Złożone oferty dają szansę na rozstrzygnięcie przetargu. Na realizację przeznaczono do 70 tygodni.