Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP SA znów wybrały wykonawcę nowego dworca Olsztyn Główny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
PKP SA znów wybrały wykonawcę nowego dworca Olsztyn Główny
fot. L. Brylowski / PKP PLK
PKP SA rozstrzygnęły po raz trzeci przetarg na budowę nowego budynku dworca Olsztyn Główny. Pomimo obiekcji Budimeksu zamawiający podtrzymał wybór Torpolu, który wcześniej wygrał przetarg na przebudowę układu torowo-peronowego.

Przetarg na budowę nowego obiektu, który zastąpi istniejącą modernistyczną bryłę, ogłoszono pod koniec 2020 r. Nowy obiekt o charakterystycznej formie żagla będzie składał się z trzech kondygnacji – dwóch nadziemnych i jednej podziemnej. Ta ostatnia będzie połączona z placem przydworcowym oraz z tunelem, prowadzącym na perony oraz na Zatorze. Więcej o koncepcji piszemy tutaj.

Otwarcie ofert nastąpiło w maju. Wystartowało sześć firm z ofertami od 65,4 mln zł do 89,8 mln zł brutto. Wpierw postępowanie wygrała firma F.B.I. Tasbud z Warszawy, która złożyła najtańszą propozycję. Wykonawca jednak nie przystąpił do podpisania umowy. W październiku PKP SA wskazały zatem nowego zwycięzcę – to firma Torpol z ofertą na kwotę 70,971 mln zł brutto.

Od tego wyboru odwołał się jednak Budimex, który podważył kwalifikacje Torpolu w zakresie budowy bądź przebudowy budynku użyteczności publicznej. Zdaniem odwołującego doświadczenie, jakie Torpol zdobył w konsorcjum budującym tunel do podziemnej stacji Łódź Fabryczna, jest niewystarczające. Dlatego też pod koniec października, zanim sprawą zajęła się KIO, PKP SA unieważniły rozstrzygnięcie, by dokonać ponownego badania złożonych dokumentów. Najwyraźniej jednak zamawiający nie dopatrzył się błędów, a ewentualne wyjaśnienia okazały się przekonywające, gdyż 10 listopada PKP SA ponownie wskazały Torpol jako zwycięzcę postępowania. Wybór musi się jeszcze uprawomocnić.

Torpol wygrał wcześniej przetarg PKP PLK na przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. Zakończyła się już rutynowa kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Umowa ma zostać podpisana na dniach. W dalszym ciągu nie ma jednak pozwolenia na budowę – służby wojewody wezwały niedawno przedstawicieli inwestora, PKP PLK, do uzupełnienia wniosku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5