W ostatnim czasie zapadły decyzje w sprawie dwóch przetargów przewozowych w województwie mazowieckim. W Brwinowie została wybrana oferta konsorcjum firm PKS Grodzisk Maz. i PKS Gostynin. Jednocześnie oferta PKS Grodzisk Mazowiecki została odrzucona w przetargu prowadzonym przez powiat miński.
Przedmiotem zamówienia jest obsługa 11 linii autobusowych oznaczonych B1-B11. Usługi obejmować będą również dowóz i odwóz dzieci i młodzieży z terenu gminy Brwinów do wybranych szkół. Usługa ma być realizowana od 1 stycznia 2020 r. do końca 2022 r. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia podobnego na kwotę 2,1 mln zł netto, polegającego na powtórzeniu wykonywania usług. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Oferty
poznaliśmy tuż przed połową października. O zamówienie ubiegały się konsorcjum PKS Grodzisk Mazowiecki i PKS Gostynin oraz firma PKS Tarnobrzeg. Ostatecznie 4 listopada została wybrana oferta tego pierwszego konsorcjum. Pokonało ono konkurenta zaoferowaną ceną w wysokości 6,676 mln zł brutto oraz wiekiem produkcji pojazdów do realizacji kontraktu. Wybrani przewoźnicy są gotowi świadczyć usługę za pomocą dziesięciu autobusów ZAZ A10 z lat 2016-2019 oraz jeden Karsan JEST z zeszłego roku.
W czerwcu powiat miński z siedzibą w Mińsku Mazowieckim rozpisał przetarg na zorganizowanie i obsługę komunikacji publicznej w zarządzanym przez siebie powiecie. Usługa miałaby być realizowana w okresie od 1 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku. Uruchomionych miałoby być osiem linii. Całkowita praca eksploatacyjna wynieść ma rocznie prawie 1,2 mln wozokilometrów.
Termin składania ofert minął w październiku.
Wystartował jedynie PKS Grodzisk Mazowiecki, który zaproponował stawkę za wozokilometr na poziomie 4,70 zł. Zamawiający poinformował o odrzuceniu tej oferty z uwagi na niespełnienie warunków.