Czy rejon Ostrowca Świętokrzyskiego będzie drugim po okolicach Sieradza obszarem w kraju, w którym na szerszą skalę zaistnieje integracja biletowa kolei i komunikacji regionalnej? Tamtejszy PKS chciałby współpracować nie tylko z Przewozami Regionalnymi, ale i z PKP Intercity. Stawia także na udogodnienia dla cyklistów.
W 2017 r. Przewozy Regionalne
zainaugurowały współpracę z PKS Ostrowiec Świętokrzyski, uruchamiając połączenie przesiadkowe m.in. do Bałtowa, gdzie znajduje się popularny park rozrywki. Niedawno przewoźnik kolejowy informował nas przy tym, że
kooperacja miała charakter sezonowy. Poza okresem wakacyjnym spółki nie mają obecnie wspólnej oferty rozkładowej czy biletowej.
Pasażerowie oczekują możliwości kupna jednego biletuPKS Ostrowiec Świętokrzyski chciałby jednak współpracować z koleją ściślej i na stałe, i to pomimo trudnych początków przedsięwzięcia. – W 2017 r. w okresie wakacyjnym realizowane były zintegrowane połączenia odwożące turystów wraz z rowerami ze stacji kolejowej w Ostrowcu Świętokrzyskim do Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo w Ujeździe oraz ze stacji kolejowej w Ostrowcu Świętokrzyskim do Krzemionek (Rezerwat Archeologiczny) i Bałtowa (Bałtowski Kompleks Turystyczny). Ze względu na trwającą w 2017 i 2018 r. przebudowę drogi wojewódzkiej nr 754 atrakcyjność przejazdów dla potencjalnych pasażerów była znacznie ograniczona – przyznaje Norbert Bogoń, dyrektor przewozowy Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Ostrowcu Świętokrzyskim.
– Kolejnym krokiem współpracy jest wypracowanie możliwości stworzenia zintegrowanego biletu ważnego na przejazdy łączone zarówno autobusami PKS, jak i pociągami Polregio w tzw. połączeniach prostopadłych – stwierdza przy tym przedstawiciel spółki. Dodaje, że już teraz trwają na ten temat rozmowy. Jego zdaniem wprowadzenia takiej oferty oczekują pasażerowie, którzy obecnie nabywają bilety za pośrednictwem internetowej platformy e-podróżnik (portal sprzedaje bilety obu spółek).
Wnioski z badań satysfakcji klientów są jasnePKS prowadzi bowiem badania satysfakcji swoich pasażerów, z których zgodnie ze słowami Norberta Bogonia wynika, że taka forma zakupu cieszy się dużym zainteresowaniem. Skłania to spółkę do podejmowania także innych działań integracyjnych. – Jesteśmy również w trakcie rozmów dotyczących wzajemnej współpracy z PKP Intercity – informuje dyrektor przewozowy przedsiębiorstwa, nie precyzując przy tym, jaki miałby być charakter kooperacji. Ważnym elementem współpracy z PR jest bowiem obecnie nie tylko sezonowa integracja taryfowa, ale też obsługa kolejowej komunikacji zastępczej. – Obecnie są to przewozy w relacji Ostrowiec Świętokrzyski – Skarżysko-Kamienna – wskazuje nasz rozmówca.
Świętokrzyski przewoźnik chce stawiać także na integrację z innymi środkami transportu. – W roku bieżącym dworzec autobusowy w Ostrowcu Świętokrzyskim staje się istotnym punktem przesiadkowym dla cyklistów. Znajdzie się tu m.in. punkt obsługi rowerów – zapowiada Norbert Bogoń.