Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozstrzygnęła przetarg na operatora komunikacji autobusowej. Umowa ma obejmować świadczenie usług do końca 2028 roku. Do przetargu zgłosił się wyłącznie jeden chętny.
ŁKA rozpisała przetarg na świadczenie przewozów w ramach komunikacji autobusowej realizowanej na obszarze działania kolejowego przewoźnika. Mowa o realizacji ponad 8,2 mln wozokilometrów w okresie od listopada 2023 roku do końca 2028 roku. Operator będzie wykorzystywał do tego celu autobusy przekazane przez zamawiającego.
Wśród tras, na których będą realizowane kursy autobusami, ŁKA wskazuje: Łódź – Stryków – Łowicz, Kutno – Łowicz – Skierniewice, Kutno – Łęczyca/Ozorków Nowe Miasto, Parzęczew – Ozorków Nowe Miasto, Brzeziny – Bedoń, Drzewica – Tomaszów Mazowiecki/Spała, Żakowice – Słotwiny, Wolbórka – Będków – Rokiciny, a także Lutomiersk – Pabianice – Łask. ŁKA zastrzega, że przewozy mogą dotyczyć części relacji.
Do realizacji zadania zgłosiło się wyłącznie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Skierniewicach i to ono otrzyma kontrakt ŁKA. Firma ze Skierniewic wyceniła zakres podstawowy zamówienia na 71,2 mln zł przy budżecie zamawiającego na kwotę 103,4 mln zł. PKS Skierniewice otrzymało komplet punktów. Cena stanowiła 85 proc. oceny przetargowej, a 15 proc. stanowił wiek taboru zastępczego. Maksymalną liczbę punktów za parametr techniczny można było uzyskać za zaoferowanie pojazdów nie starszych jak 5 lat.
Do realizacji zadania zostaną wykonawcy przekazane autobusy należące do samorządu województwa w liczbie „umożliwiającej wykonanie zaplanowanej pracy przewozowej”. Przekazane zostaną niskopodłogowe Solarisy Urbino MildHybrid 10,5, które zostały wyprodukowane w 2023 roku. Te 10,5-metrowe pojazdy mogą pomieścić na miejscach siedzących 27 osób. Całkowita liczba miejsc to 70. ŁKA wskazuje także na możliwość uzupełnienia parku taborowego o dodatkowe pojazdy typu bus o długości od 7,5 do 8 metrów. Pojazdy mają być nie starsze jak z 2022 roku, a w środku mają pomieścić 22 pasażerów na miejscach siedzących.
ŁKA zawarła także prawo opcji, dzięki któremu zamówienie może być rozszerzone o świadczenie przewozów o maksymalnie 5 mln wozokilometrów. Zamawiający będzie mógł skorzystać z dodatkowego zakresu w całości lub w części nie później jednak niż do końca 2028 roku. Co więcej, zamawiający będzie mógł skorzystać z prawa opcji wielokrotnie. PKS w Skierniewicach tę część zamówienia wycenił na 43,1 mln zł.
Operator autobusów będzie musiał zadbać o kierowców, którzy będą płynnie mówić w języku polskim. Ponadto do zadań wykonawcy będzie należeć obsługa techniczna pojazdów, dokonywanie regularnych serwisów, obsługa systemu informacji pasażerskiej, dbanie o czystość pojazdów. Wykonawca musi dysponować co najmniej jednym zapleczem technicznym, które musi zapewnić miejsca postojowe dla co najmniej 32 pojazdów.
Wykonawca będzie musiał zadbać o autobusy zastępcze na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń, aby zapewnić ciągłość usług. Zgodnie z zapisami przetargu, pojazdy muszą zagwarantować możliwość przewożenia pasażerów w ilości nie mniejszej niż w pojazdach ŁKA. Wiek maszyn nie może przekroczyć 15 lat. Autobusy zastępcze mają także mieć możliwość przewozu osób z niepełnosprawnością na wózku inwalidzkim.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.