Ponad 136 000 – tylu pasażerów przewiózł powiatowy przewoźnik na samych tylko liniach sezonowych w 2023 roku. To o 8% więcej niż w ubiegłoroczne wakacje. Doskonale poradziła sobie letnia nowość PKS Słupsk, linia „309” łącząca Ustkę z Jarosławcem. Skorzystało z niej niemal 5 tys. podróżnych.
Powiat Słupski już po raz trzeci uruchomił siatkę wakacyjnych połączeń dla mieszkańców regionu i turystów odwiedzających Pomorze Środkowe. Podobnie jak w poprzednich latach, tym razem również została ona rozbudowana o dodatkowe linie. I również tym razem sezonowa oferta okazała się sukcesem – wynika z danych, które właśnie opublikował przewoźnik.
– W tym sezonie, na liniach wakacyjnych przewieźliśmy o 10 tys. więcej pasażerów niż w ubiegłym roku. To pokazuje, że oferta, którą przygotował nasz organizator, Powiat Słupski, naprawdę trafia w potrzeby gości i mieszkańców regionu – komentuje prezes PKS Słupsk, Tomasz Kowalczyk.
W tym roku Starostwo Powiatowe w Słupsku zamówiło w słupskim PKS 10 linii wakacyjnych. Ich układ oparty był na sprawdzonym, ubiegłorocznym modelu – z licznymi połączeniami nie tylko do najważniejszych nadmorskich miejscowości (Ustka, Rowy, Poddąbie), ale też nad przepiękne jeziora (Gardno, Krzynia, Obłęże, Dobra) czy do skansenów i muzeów (Kluki, Swołowo, Starkowo).
Nowością była wyczekiwana przez podróżnych linia „309”, bezpośrednio łącząca Ustkę z Jarosławcem. Jej utworzenie było możliwe dzięki porozumieniu Powiatu Słupskiego z samorządem gminy Postomino.
– Wiedzieliśmy, że to połączenie wzbudzi wielkie zainteresowanie, ale jesteśmy zaskoczeni, że poradziło sobie ono aż tak dobrze już od pierwszych dni kursowania. Jak na zupełnie nową trasę, ponad 4,9 tysiąca przewiezionych pasażerów w dwa miesiące, jest wręcz spektakularnym rezultatem – mówi Kowalczyk.
Do wzrostu liczby przewiezionych podróżnych przyczyniły się również marketingowe oferty przygotowane przez przewoźnika. Po raz kolejny młodzież szkolna i studenci mogli korzystać ze swoich biletów miesięcznych jak z biletów sieciowych – uprawniały one do przejazdu wszystkimi liniami PKS Słupsk, bez względu na relację. Spółka wprowadziła też bilet rodzinny – 10% ulgi dla co najmniej trzyosobowej grupy. Zupełną nowością był również przewodnik turystyczny z rozkładem jazdy, który bezpłatnie rozdawany był w autobusach oraz w ważnych dla turystów punktach regionu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.