Partnerzy serwisu:
Komunikacja

PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne
fot. Solaris
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni prowadzi przetarg na zakup dwóch trolejbusów przegubowych z zasilaniem alternatywnym opartym na bateriach trakcyjnych. Dostawy miałyby zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.

Zamawiający wymaga fabrycznie nowych pojazdów o długości 17,5-18,5 m i szerokości maks. 2,550 m. Trolejbusy mają być w pełni niskopodłogowe, z wejściem na wysokości 340 mm. Oczekiwane są cztery pary dwuskrzydłowych drzwi otwieranych do wewnątrz (choć PKT dopuszcza, by drugie drzwi były odskokowo-uchylne), poręcze w kolorze żółtym, okna uchylne, pasy do mocowania rowerów, klimatyzacja, ogrzewanie oparte na elektrycznych nagrzewnicach powietrza. system zliczania pasażerów, monitoring, kamery zewnętrzne, elektroniczne kasowniki, wyświetlacze LED i LCD, nagłośnienie, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Wymagany jest silnik o mocy ciągłe od 220 kW do 260 kW (moc chwilowa osiągalna w stanie przeciążenia nie mniejsza niż 300 kW). Założono zasilanie trolejbusu z sieci trakcyjnej o napięciu znamionowym 600 V DC, przy czym pojazd pracować prawidłowo w zakresie napięć sieci trakcyjnej od 400 V do 850 V. Trolejbus nie powinien ulec uszkodzeniu nawet przy długotrwałym napięciu sieci trakcyjnej do 950 V. Zamawiający oczekuje baterii litowo-tytanowych, które powinny umożliwiać nieograniczoną eksploatację na wszystkich liniach obsługiwanych przez PKT Gdynia. Całkowitą pojemność znamionową określono na min. 83 kWh, a dostępną dla użytkownika – 66 kWh. Założono odzysk energii podczas hamowania oraz ładowanie z sieci trakcyjnej.

Termin składania ofert mija 3 listopada. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały co najmniej dwie dostawy trolejbusów niskopodłogowych, produkowanych seryjnie, wyposażonych w napęd prądu przemiennego, z alternatywnym zasilaniem bateriami trakcyjnymi na łączną kwotę nie mniejszą niż 5 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), terminy gwarancji (8%), kryteria techniczne (18%), bezpieczeństwo – homologacja w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz ochrony osób przebywających w kabinie (8%) oraz komfort – liczba siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi (6%). Pod uwagę brane będą wykonanie konstrukcji nośnej ze stali nierdzewnej, wykonanie poszycia zewnętrznego (z wyłączeniem ściany przedniej i tylnej) z aluminium, blachy nierdzewnej, tworzywa sztucznego zapewniającej co najmniej 15 lat eksploatacji bez napraw, podatność obsługowo-serwisowa polegająca na przykręceniu zewnętrznych bocznych dzielonych paneli pionowych, zaoferowanie dwuzaworowych amortyzatorów nadwozia oraz progresywnych miechów o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Na realizację przeznaczono 13 miesięcy od dnia potwierdzenia przez zamawiającego pozyskania finansowania na zakup trolejbusów ze środków UE – jednak nie później niż do 15 grudnia 2023 r.

Ostatni przetarg obejmował pięć trolejbusów o długości 11,1-13,5 m. Postępowanie zostało unieważnione – zamawiający wyjaśniał to rosnącymi cenami energii i koniecznością wprowadzenia oszczędności.


Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKT Gdynia ponownie wybiera Solarisa

Komunikacja

PKT Gdynia ponownie wybiera Solarisa

Jakub Rösler 28 listopada 2022

PKT Gdynia z jedną ofertą na dostawę trolejbusów bateryjnych

Komunikacja

Gdynia dłużej poczeka na super-trolejbusy

Komunikacja

Gdynia dłużej poczeka na super-trolejbusy

Witold Urbanowicz 14 kwietnia 2020

PKT Gdynia kupuje sześć nowych półtrolejbusów

Prawo & Finanse

PKT Gdynia kupuje sześć nowych półtrolejbusów

Jakub Dybalski 16 października 2018

Zobacz również:

PKT Gdynia ponownie wybiera Solarisa

Komunikacja

PKT Gdynia ponownie wybiera Solarisa

Jakub Rösler 28 listopada 2022

PKT Gdynia z jedną ofertą na dostawę trolejbusów bateryjnych

Komunikacja

Gdynia dłużej poczeka na super-trolejbusy

Komunikacja

Gdynia dłużej poczeka na super-trolejbusy

Witold Urbanowicz 14 kwietnia 2020

PKT Gdynia kupuje sześć nowych półtrolejbusów

Prawo & Finanse

PKT Gdynia kupuje sześć nowych półtrolejbusów

Jakub Dybalski 16 października 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5