Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni otworzyło oferty w przetargu na zakup dwóch trolejbusów przegubowych z zasilaniem alternatywnym opartym na bateriach trakcyjnych. Dostawy miałyby zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.
Zamawiający wymaga fabrycznie nowych pojazdów o długości 17,5-18,5 m. Wymagany jest silnik o mocy ciągłe od 220 kW do 260 kW (moc chwilowa osiągalna w stanie przeciążenia nie mniejsza niż 300 kW). Zamawiający oczekuje baterii litowo-tytanowych, które powinny umożliwiać nieograniczoną eksploatację na wszystkich liniach obsługiwanych przez PKT Gdynia. Całkowitą pojemność znamionową określono na min. 83 kWh, a dostępną dla użytkownika – 66 kWh. Założono odzysk energii podczas hamowania oraz ładowanie z sieci trakcyjnej. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (16 listopada) minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris, który wycenił zlecenie na 8,856 mln zł brutto. Mieści się ona w budżecie zamawiającego, który określono na 8,979 mln zł brutto.
Na realizację przeznaczono 13 miesięcy od dnia potwierdzenia przez zamawiającego pozyskania finansowania na zakup trolejbusów ze środków UE – jednak nie później niż do 15 grudnia 2023 r.