Rok 2017 r. upłynie pod znakiem modernizacji taboru pasażerskiego warszawskiego metra, a także prac związanych z taborem pomocniczym. Kontynuowane będą naprawy główne pociągi Metropolis ’98. Do Mińska Mazowieckiego pojadą też pierwsze pociągi rosyjskie serii 81.
Pisaliśmy niedawno o tegorocznych planach Metra Warszawskiego
związanych z infrastrukturą. Spółka zamierza przeprowadzić także szereg działań z modernizacją taboru. Spora część będzie dotyczyła pojazdów pomocniczych. W tym roku przewoźnik zamierza wyposażyć sześć pojazdów – pięć wózków motorowych typu DS i jedną lokomotywę spalinową CZ LOKO – w jednolite tachografy. Ponadto siedem pojazdów pomocniczych (5 wózków motorowych typu DS i dwie lokomotywy spalinowe typu 418D) zostanie wyposażonych w pomocniczy system gaszeniowy FOGTEC i system smarowania obrzeży kół.
W zakresie taboru pasażerskiego zaplanowano montaż klimatyzatorów w kabinach maszynisty w pociągach Metropolis ‘98B. W tym roku prace obejmą sześć składów, a w kolejnym – 12 pociągów. Kontynuowane będą działania z 2015 r. w zakresie modernizacji elektrozaworu wału i napędu stycznika pojazdów serii 81. W tym roku modernizacją zostanie objętych siedem składów. Ponadto kontynuowane będą prace z zeszłego roku związane z modernizacją odluźniacza cylindra hamulca postojowego w Metropolisach. W tym roku modernizacji podlegać będzie 10 składów, a w przyszłym – osiem pojazdów.
Metro Warszawskie będzie kontynuować w tym roku konieczne naprawy główne pociągów. Zostanie do niej skierowane pięć sześciowagonowych składów typu Metropolis ‘98B. Usługę
wykonuje firma ZNTK Mińsk Mazowiecki.
Do niej w tym roku trafić ma też pierwszych 20 wagonów rosyjskich serii 81. W sumie, jak pisaliśmy, do 2019 r. naprawę główną przejdą 64 wagony rosyjskie. Pociągi wracają po naprawie w nowych barwach.