Partner serwisu
Komunikacja

PLK łączą Pragę Południe z Rembertowem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
05-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
PLK łączą Pragę Południe z Rembertowem
fot. K. Mazurek/PKP PLK
Od czwartku, 4 lipca mieszkańcy Warszawy bezpieczniej docierają do Rezerwatu Przyrody Olszynka Grochowska. PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniły dwa przejścia w poziomie szyn, które połączyły dzielnice Praga Południe z Rembertowem. Na tej samej trasie między Warszawą Wschodnią a Otwockiem otworzono dwa przejścia pod torami, a na czterech kolejnych prowadzone są prace wykończeniowe. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych POIiŚ.

W odpowiedzi na apele mieszkańców warszawskich dzielnic Pragi Południe i Rembertowa, zbudowano bezpieczne przejścia przez tory, które prowadzą do pieszego szlaku w Rezerwacie Przyrody Olszynka Grochowska. Przejścia zabezpieczono rogatkami i sygnalizacją świetlno-dźwiękową. Zamontowano oświetlenie i zbudowano chodniki.

Przejścia powstały na linii kolejowych nr 7 (Warszawa – Lublin) na wysokości ul. Podolskiej na warszawskim Grochowie oraz 506 na wysokości ul. Podhalańskiej na os. Kawęczy-Wygoda.

To nie koniec naszych prac związanych z bezpieczeństwem na modernizowanej za ponad 422 mln zł netto linii między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer.

9 czerwca udostępniono podróżnym dwa przejścia podziemne przy przystanku Warszawa Gocławek. Jedno z nich znajduje się na ul. Korkowej i prowadzi do pobliskich osiedli mieszkaniowych, drugie jest bezpośrednio połączone z peronem na wysokości ul. Goździków. Oba tunele wyposażono w schody i pochylnie.

W ramach prac na linii kolejowej w tej części stolicy powstały jeszcze cztery takie bezpieczne przejścia (w tym jedno przebudowane). Obecnie trwają prace wykończeniowe w obiektach przy ul. Tomasza Edisona, ul. Jana Skrzyneckiego (pod wiaduktem na ul. Płowieckiej), na stacji Warszawa Wawer oraz pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna.

Przy przystanku Warszawa Olszynka Grochowska na ul. Chłopickiego budowana jest również nowa kładka nad torami, która będzie wyposażona w schody i windy. Na wszystkich peronach prowadzone są prace związane z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Zakończenie prac planowane jest w III kw. 2024 r.

W ramach tej samej inwestycji od grudnia 2023 r. pasażerowie korzystają z nowych i zmodernizowanych przystanków: Warszawa Grochów, tuż za szpitalem na ul. Szaserów, Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek oraz na stacji Warszawa Wawer.

Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer rozdzielono ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego dzięki dobudowie dwóch dodatkowych torów na odcinku Warszawa Gocławek do Warszawa Wawer.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5