Płock rozpisał przetarg na cztery autobusy hybrydowe standardowej długości. To powtórzony przetarg, bo mazowieckie miasto próbowało już tego w marcu. Nikt jednak nie złożył oferty.
Chodzi o cztery autobusy hybrydowe o długości ok. 12 metrów. Mają być wyposażone w silnik spalinowy o mocy 150 kW, a także silnik bądź silniki elektryczne o łącznej mocy min. 100 kW. Wymagany jest magazyn energii elektrycznej zbudowany w oparciu o akumulatory, superkondensatory lub inne urządzenia. Energia elektryczna do magazynu energii musi być generowana podczas hamowania autobusu na zasadzie rekuperacji.
W autobusach powinno się zmieścić 80 pasażerów, w tym minimum 25 na miejscach siedzących. Powinny mieć troje drzwi i po jednym miejscu na wózek inwalidzki i dziecięcy. Wymagana jest minimum trzyletnia gwarancja na cały pojazd.
W stosunku do pierwotnego zamówienia nie zmieniła się waga kryteriów. 60 proc. punktów będzie można dostać za cenę, 32 proc. za kryteria techniczne, a pozostałe 8 proc. punktów za warunki gwarancji.
Na oferty czekają w Płocku do 26 czerwca.