Płock na potrzeby komunikacji miejskiej poszukiwał dostawcy dla pięciu autobusów. Odnowa floty ma się opierać w dalszym ciągu o napęd diesla. W kręgu zainteresowania zamawiającego są pojazdy o standardowej długości oraz przegubowe. Chętny był tylko jeden producent i to on dostarczy autobusy. Podpisano właśnie umowy.
Płock rozstrzygnął przetarg na dostawę niskopodłogowych autobusów z silnikiem diesla. Pojazdy będą służyć do obsługi komunikacji miejskiej. Przetarg podzielono na dwa zadania, a do każdej z nich firmy mogły składać swoje oferty niezależnie.
Pierwsze zadanie polegało na dostawie trzech fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów z silnikiem diesla. Pojazdy mają mieć długość do 12,5 m. W ramach opcji miasto zastrzega sobie możliwość rozszerzenia zamówienia o jeden pojazd. Autobusy nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż 6 miesięcy przed datą dostawy. Zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 90 tys. km rocznego przebiegu. Moc silnika określono na 210 kW.
Ofertę dla tej części złożył wyłącznie Solaris, który wycenił trzy autobusy na 5,46 mln zł, co daje kwotę 1,82 mln zł za pojazd. Autobus z opcji wyceniono również na 1,82 mln zł. Miasto wskazało tę ofertę za najkorzystniejszą i podpisało 17 marca umowę z producentem. Budżet na tę część zamówienia wynosił przygotowało 5,74 mln zł. Producent udzieli 36-miesięcznej gwarancji całopojazdowej na zaproponowane przez siebie Urbino 12.
Pojemność autobusów określono na 86 miejsc. Dla 25 pasażerów mają być zapewnione miejsca siedzące, zaś w przypadku sześciu dostęp będzie z poziomu niskiej podłogi. Wejście do pojazdu zapewnią trzy pary podwójnych drzwi. We wnętrzu zapewniona będzie klimatyzacja. W środku znajdą się również ekrany z informacją pasażerską. Standardowo zamontowany będzie system informacji głosowej, monitoring i automatycznego zliczania podróżnych.
Drugie zadanie dotyczyło natomiast dostawy dwóch fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów z silnikiem diesla o długości w przedziale 17,5-18,75 metra. Ustalono, że minimalna pojemność powinna wynieść 137 miejsc. Zapewnionych powinno być 40 miejsc siedzących, a w przypadku sześciu miejsc dostęp ma zostać zapewniony z poziomu niskiej podłogi. Wejście do pojazdu zapewnią natomiast cztery pary podwójnych drzwi. Moc minimalną silnika określono natomiast na 260 kW.
Dla tej części ofertę złożył również wyłącznie Solaris, który dostawę dwóch Urbino 18 wycenił na 4,72 mln zł, co za jeden pojazd daje cenę ok. 2,36 mln zł. Oferta mieściła się w budżecie miasta w wysokości 5,02 mln zł i wskazano ją jako najkorzystniejszą. Umowę podpisano z Solarisem 17 marca. Również w tym przypadku producent udzieli 36-miesięcznej gwarancji całopojazdowej.
Przypomnijmy, że niedawno Płock zakończył także postępowanie przetargowe na
dostawę 18 nowych autobusów zasilanych wodorem. Zadanie również wygrał Solaris, który wycenił kontrakt na 70,58 mln zł.