Trudno znaleźć sponsorską współpracę z udziałem producenta autobusów o podobnej historii, ale po 46 latach Mercedes przestanie wozić piłkarzy reprezentacji Niemiec. Zakończenie współpracy jest na tyle poważną zmianą, że osobiście głos w tej sprawie zabrał prezes koncernu Daimlera dr Dieter Zetsche. Od przyszłego roku motoryzacyjnym partnerem niemieckiej kadry będzie Volkswagen.
Niedawny mecz z Holandią był ostatnim, na który piłkarze reprezentacji Niemiec przyjechali autokarem Mercedesa. Współpraca motoryzacyjnego koncernu z niemiecką kadrą trwała od 1972 r., a od 1990 r. Mercedes był jej sponsorem generalnym. W tym czasie Niemcy trzykrotnie (1974, 1990, 2014 r.) zostali mistrzami świata w piłce nożnej, a poza tym jeszcze sześć razy stawali na podium. Również trzy razy (1972, 1980 i 1996 r.) zdobywali mistrzostwo Europy i też sześciokrotnie zajmowali niższe miejsce na podium.
Współpraca się skończyła, bo w zeszłym roku niemiecka federacja po raz pierwszy rozpisała przetarg na głównego sponsora motoryzacyjnego. Na brak chętnych nie mogła narzekać, bo to jedna z najbardziej utytułowanych drużyn w historii sportu. Postępowanie wygrał Volkswagen, choć Mercedes też brał w nim udział.
Dr Dieter Zetsche szef koncernu Damiler AG czując się w obowiązku wytłumaczenia tej sytuacji, napisał w komentarzu na firmowym blogu, że pakiet jaki zaoferowała niemiecka federacja był skromniejszy, niż gwarantowała poprzednia umowa, a cena znacząco wzrosła. Nawet więc gdyby Mercedes wygrał postępowanie, byłby jednym z kilku sponsorów, a nie generalnym. „Kontrakt trafił do Volkswagena. To bolesna wiadomość dla każdego kibica piłkarskiego w naszym koncernie, łącznie ze mną” – przyznał.