Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pociągi metra X na jazdach próbnych w Wiedniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
24-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wiedeń po raz pierwszy zaprezentował szerszej odbywające się testy nowych pociągów metra X. Zanim zostaną włączone do eksploatacji muszą przejechać bez pasażerów kilka tysięcy kilometrów. Na nowej linii metra U5 pojazdy będą w pełni autonomiczne.

Pod koniec 2017 r. Wiener Linien zamówił łącznie 34 w pełni zautomatyzowane pociągi metra. Kontrakt o wartości 550 mln euro obejmuje również serwis pojazdów przez 24 lata oraz opcję jedenastu dodatkowych pojazdów. Pierwszy skład trafił do Wiednia w lipcu 2020 roku. Od tego czasu przechodzi testy, ale dopiero teraz miasto po raz pierwszy umożliwiło przejazd z oficjelami i mediami.

Po zakończeniu testów pociągi metra X będą udostępnione Wiedeńczykom dopiero od 2022 r. W pierwszej kolejności pociągi pojawią się na liniach U1 do U4, gdzie obsługa składów będzie półautomatyczna. W pełni zautomatyzowana jazda będzie możliwa na linii metra U5, po ukończeniu w 2026 roku trasy Frankhplatz do Karlsplatz.

Operator metra szuka także nazwy dla pociągów nowej generacji. Rozpisany został konkurs, w którym można głosować na 6 propozycji. Wśród nich są Xaverl, Xandi, FeliX, Xyla, MaXi i Xenia. Oddawanie głosów trwa do końca kwietnia.

– Pociągi metra X to historia sukcesu naszego miasta ukierunkowanego w ochronę klimatu i znakomity przykład Wiednia jako lokalizacji biznesowej. Dzięki produkcji w fabryce Siemens Simmering pociągi metra X okazują się być prawdziwymi wiedeńczykami. 60 proc. wartości produkcji pozostaje w Wiedniu, a 35 proc. w Unii Europejskiej. Nowy pociąg metra sprawi, że transport publiczny będzie jeszcze bardziej atrakcyjny i nowoczesny – skomentował Peter Hanke, miejski radny, odpowiedzialny za rozwój w Wiedniu transportu publicznego.

– Pociąg metra X będzie gruntownie przetestowany. W ciągu ostatnich 250 dni pokonał już kilka tysięcy kilometrów – wyjaśnił Günter Steinbauer, dyrektor zarządzający Wiener Linien.

Badania obejmują między innymi układ napędowy i hamulcowy, urządzenia zabezpieczające oraz system ochrony jazdy pociągu. W ciągu najbliższych kilku miesięcy zostaną przeprowadzone liczne testy przy dodatkowym obciążeniu członów. Testowany będzie również system ochrony pod kątem w pełni automatycznej jazdy. Ponadto X-Wagen musi uzyskać pozytywne pomiary hałasu i sprawdzić się w zakresie komfortu jazdy. Wnioski i raporty dostarczone przez testy posłużą jako podstawa do odbiorów składów.

W trakcie testów, w fabryce Siemensa w Wiedniu Simmering będzie trwała produkcja kolejnych składów. Drugi pociąg metra X ma być dostarczony pod koniec 2021 roku, a kolejnych pięć w 2022 roku. Od 2023 do 2030 roku Siemens dostarczy do Wiener Linien po cztery kolejne pociągi rocznie. Każdy dostarczony skład ma być po około trzech miesiącach włączany do obsługi sieci metra.

Skład pociągu X będzie jednoprzestrzenny. Duże wejścia zapewnią szybkie wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. W sumie składem będzie mogło podróżować nawet 928 pasażerów, czyli 46 osób więcej niż pociągiem typu V. Pasażerowie z wózkami lub bagażem znajdą w pociągu dużo miejsca. Nad każdymi drzwiami znajdą się cyfrowe wyświetlacze z dynamiczną informacją pasażerską o dalszych etapach podróży. Długość pociągu to 111 metrów, na które składa się sześć członów. Konstrukcja pojazdu ma 2,85 m szerokości.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Przestrzeń

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Witold Urbanowicz 16 czerwca 2023

Innotrans. Siemens prezentuje pociąg X dla wiedeńskiego metra

Przestrzeń

Wiedeń na razie bez nocnego metra. Wystarczają autobusy zastępcze

Przestrzeń

Wiedeń z nowym pociągiem metra serii X. Przechodzi testy

Przestrzeń

Zobacz również:

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Przestrzeń

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Witold Urbanowicz 16 czerwca 2023

Innotrans. Siemens prezentuje pociąg X dla wiedeńskiego metra

Przestrzeń

Wiedeń na razie bez nocnego metra. Wystarczają autobusy zastępcze

Przestrzeń

Wiedeń z nowym pociągiem metra serii X. Przechodzi testy

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5