Gmina Michałowice rozpisała przetarg na dostawy dwóch autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Na dostawy przeznaczono niespełna siedem miesięcy.
Podwarszawska gmina Michałowice rozpisała przetarg na dostawy dwóch elektrobusów o długości od 8,0 do 9,5 m. Szerokość określono na 3,2 m. Pojazd musi pomieścić min. 30 pasażerów, z czego co najmniej 18 na miejscach siedzących. Wymagane jest jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego. Wymagane są drzwi w układzie 1-2 lub 2-2, otwierane do wewnątrz (drugie drzwi mogą też otwierać się na zewnątrz). Autobus ma być przynajmniej częściowo niskopodłogowy – to jest min. 30% powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących stanowi powierzchnię bez stopni i zapewniony jest dostęp do co najmniej jednych drzwi głównych. Wejście powinno znajdować się na wysokości maks. 340 mm – do tego możliwość przyklęku oraz ręczna rampa.
Przewidziano kabinę typu zamkniętego lub półzamkniętego, ładowarki USB, monitoring z kamerami zewnętrznymi, system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED-owymi i nagłośnieniem, klimatyzację oraz ogrzewanie. Zamawiający zaleca ogrzewanie z wykorzystaniem pompy ciepła i nie dopuszcza ogrzewania pojazdów opartego na układzie spalinowego ogrzewania wodnego zasilanego olejem napędowym z nadmuchem ciepłego powietrza
Wymagany jest silnik o mocy min. 160 kW – z funkcją ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 70 km/godz. oraz odzysku energii w trakcie hamowania. Wymagana jest bateria o pojemności min. 220 kWh, umożliwiająca przejechanie min. 250 km. Zamawiający wymaga, aby maksymalne zużycie energii elektrycznej w autobusie nie przekraczało 0.80 kW/100 km. Przewidziano ładowanie plug-in.
Zamówienie też obejmuje infrastrukturę w postaci jednej stacjonarnej elektrycznej podwójnej ładowarki, posiadającej dwa punkty ładowania o mocy min. 2x40 kW, przeznaczonej do jednoczesnego ładowania magazynów energii dwóch autobusów (z możliwością ładowania jednego pojazdu zwiększoną mocą). . Termin składania ofert mija 15 kwietnia. Startować mogą firmy, które wykażą, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały co najmniej jedną dostawę dwóch autobusów elektrycznych wraz z ładowarką. Zamawiający wymaga, by udział produktów z rynku unijnego (bądź krajów, z którymi UE ma podpisaną umowę o równym traktowaniu) przekraczał 50%. O wyborze zdecydują cena (60%), efektywność, wyposażenie pojazdu i bezpieczeństwo (25%), gwarancja (15%). Pod uwagę brane będą zużycie energii, liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi, wymagania w zakresie wytrzymałości konstrukcji autobusu i w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu, wykonanie antykorozyjne nadwozia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.