Polonus poinformował o stworzeniu konglomeratu autokarowego razem z lokalnymi przewoźnikami, pod nazwą Polonus Patner. Wszystko ma być biało-czerwone i "narodowe", co zapewne ma odróżniać Polonusa od głównego rywala – Flixbusa.
Pod jedna marką, razem z Polonusem maja jeździć lokalni przewoźnicy – podkarpacki Neobus, lubelski Contbus, rownież lubelski Garden Express, warmińsko-mazurski PKS Elbląg, zachodniopomorski PKS Szczecin, przemyski Albatros Bus i podlaski Żak Express. Wszystkie autokary będą malowane na biało, z logo Polonus Partner, ale tez z logo lokalnego przewoźnika.
Polonus ma zaoferować kupno biletu przez swoją platformę internetową PolonusPartner.pl, ale ta sama oferta będzie dostępna na stronach partnerów. – Oferujemy nowoczesne autobusy, a w nich m.in. rezerwację miejsc, komfortowe warunki, możliwość przewożenia małych zwierząt i konkurencyjne ceny. Na początek, do końca czerwca udostępniamy tysiące biletów w obniżonej o połowę cenie – wyliczał dyrektor zarządzający Polonusa Piotr Pogonowski.
W sumie będzie to 50 linii łączących 250 miast. Polonus podkreśla, że będzie korzystał z doświadczenia bardzo mocno zakorzenionych w regionach przewoźników. Na konferencji przedstawiciele przewoźnika wymijająco odpowiedzieli na pytanie co ten krajowy konglomerat oznacza dla ogłoszonej w marcu współpracy Polonusa na trasach międzynarodowych z innym przewoźnikiem autokarowym – Sindbadem.
Dobrym przykładem jest wspomniany wyżej Contbus, z którym przez lata wojował, wchłonięty niedawno przez Flixbusa, PolskiBus. Lubelski przewoźnik skutecznie blokował wydawanie zezwoleń dla większego rywala na trasę Warszawa-Lublin. Polonus najwyraźniej uznał, że lepiej się dogadać. To właśnie Contbus będzie obsługiwał trasę z Lublina do Warszawy i warszawskich lotnisk.
Trudno nie zauważyć, że partnerzy Polonusa to, poza PKS Szczecin, firmy ze wschodniej Polski. Pogonowski zapowiada jednak rozmowy z przewoźnikami z zachodu.
Między wierszami Polonus podkreśla rządowe wsparcie. Na konferencji obecny był Łukasz Smółka, szef gabinetu politycznego ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, który podkreślał zainteresowanie swojego szefa tym projektem. Polonus włącza się w inicjatywę "Niepodległa" czyli rządową markę obchodów stulecia odzyskania niepodległości. Barwy, hasła, orzeł w logo i jako maskotka, mają nie pozostawiać wątpliwości, że to narodowy przewoźnik.
– Jesteśmy firmą która nie jest internetową platformą sprzedażową. Mamy własne autobusy i sieć doświadczonych partnerów – odpowiedział Pogonowski na pytanie o konkurencję, nie wprost nawiązując do Flixbusa, który wyrósł właśnie jako serwis sprzedający bilety, ale w Polsce, przejmując PolskiegoBusa, przejął też flotę ok. stu pojazdów i również próbuje budować koalicję przewoźników.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.