Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Polski Ład. Szczecin i Wrocław chcą budować i modernizować ulice

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wrocław i Szczecin otrzymały dofinansowanie na modernizację i budowę dróg i torowisk tramwajowych. Jest to efekt Polskiego Ładu. Stolica Dolnego Śląska otrzyma pieniądze na modernizację ulicy Pomorskiej. Przyznana kwota to ponad 88 milionów złotych. Szczecin chce kontynuować budowę ulicy Szafera, wraz z torowiskiem. Miasto dostało pieniądze tylko na część drogową. Budowa torowiska wymaga wkładu własnego miasta.

Kolejnymi projektami transportowymi, które otrzymały dofinansowanie w ramach Polskiego Ładu są dwie inwestycje dotyczące budowy lub modernizacji istniejących dróg. Pierwsza z nich to modernizacja ulicy Pomorskiej we Wrocławiu, a druga to przedłużenie ulicy Szafera w Szczecinie. Obie inwestycje poza częścią drogową zawierają także część tramwajową. Jednak Szczecin dostał dofinansowanie tylko na budowę drogi. Na realizację całości inwestycji i przedłużenie obecnie istniejącego torowiska miasto będzie musiało wyasygnować własne fundusze.

Wrocław otrzymał ponad 88 milionów złotych dofinansowania


– Inwestycja obejmie odcinki Ulicy Pomorskiej od Dubois do placu Staszica i placu Staszica do wiaduktu przy ul Reymonta. Długość odcinka objętego inwestycją wynosi około kilometra.
Planowana jest realizacja w trybie „zaprojektuj i wybuduj” w zakresie projektów wykonawczych i realizacji robót. Planowane jest wykonanie nowej konstrukcji jezdni, torowiska, chodników oraz budowa jednokierunkowych dróg rowerowych po obu stronach ulicy. Przebudowane będą odcinki sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej. Zaprojektowano przebudowę i budowę oświetlenia, sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych i kanałów MKT, sieci trakcyjnej, a także roboty w zakresie zieleni – informuje nas Krzysztof Świercz, z Wrocławskich Inwestycji.

Jak dodaje Świercz, szacowane koszty inwestycji to ponad 93 miliony złotych, a prace mają zająć ponad 1,5 roku. Dodatkowo zwraca uwagę na to, że jest to ulica z infrastrukturą podziemną, która jest gęsta i ma nawet 100 lat, co skutkuje olbrzymim zakresem prac.

Szczecin bez finansowania części tramwajowej

Stolica Pomorza Zachodniego chce kontynuować budowę ulicy Szafera, wraz z torowiskiem tramwajowym. Miasto otrzymało dofinansowanie w kwocie ponad 56 milionów złotych. Feler w tym, że ta kwota obejmuje tylko część drogowej.

– Miasto otrzymało dofinansowanie na realizację tylko części drogowej inwestycji. Obejmuje ona budowę nowej dwujezdniowej drogi o dużej przepustowości ruchu wraz z przebudową niezbędnych sieci i instalacji podziemnych. Cały projekt zakłada realizację obok części drogowej, również budowę torowiska tramwajowego (od skrzyżowania ulicy Szafera z ulicą Romera do połączenia torowiska z ul. Żołnierską), na którą Miasto nie otrzymało na ten moment żadnego dofinansowania. Realizacja inwestycji w części drogowej i torowej to wydatek rzędu ponad 120 mln zł. Choć przy aktualnie szybko zmieniających się cenach na rynku budowlanym, ta kwota może znacząco urosnąć. Dofinansowanie obejmie 95% kosztów na część drogową inwestycji. Pozostałe 5 % i dodatkowe ok. 60 mln zł na torowisko, będzie musiało pochodzić z budżetu Miasta. Mamy pół roku na ogłoszenie przetargu – informuje Piotr Zieliński, Rzecznik Prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Zieliński dodaje, że realizacja tej inwestycji musi odbyć się łącznie, a więc wraz z częścią torową.



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Gmina Sitno kupuje autobusy elektryczne

Komunikacja

Gmina Sitno kupuje autobusy elektryczne

Jakub Rösler 11 sierpnia 2023

Staszów na autobusowych zakupach

Komunikacja

Staszów na autobusowych zakupach

Jakub Rösler 28 kwietnia 2023

Sitno bez ofert na dwa elektrobusy

Komunikacja

Sitno bez ofert na dwa elektrobusy

Jakub Rösler 22 marca 2023

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Gmina Sitno kupuje autobusy elektryczne

Komunikacja

Gmina Sitno kupuje autobusy elektryczne

Jakub Rösler 11 sierpnia 2023

Staszów na autobusowych zakupach

Komunikacja

Staszów na autobusowych zakupach

Jakub Rösler 28 kwietnia 2023

Sitno bez ofert na dwa elektrobusy

Komunikacja

Sitno bez ofert na dwa elektrobusy

Jakub Rösler 22 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5