Powiat bytowski kupuje następnych 7 autobusów regionalnych o długości do 12,5 metra. Pojazdy mają mieć hybrydowy napęd i mieścić 46 pasażerów na miejscach siedzących. Autobusy mają zostać dostarczone do połowy maja 2026 roku.
Powiat bytowski ogłosił kolejny przetarg na dostawę nowych autobusów międzymiastowych M3 klasy II z napędem hybrydowym
. Przypomnijmy, że kilka dni temu powiat wybrał najlepszą ofertę w przetargu na dostawę 10 autobusów o bardzo zbliżonej charakterystyce do właśnie kupowanych.
Samorząd kupuje siedem nowych pojazdów o długości od 11,5 do 12,5 metra, wysokości całkowitej nie przekraczającej 3,6 metra oraz szerokości od 2,5 do 2,55 metra. Autobusy mają zabierać na pokład co najmniej 60 pasażerów, z czego co najmniej 46 na miejscach siedzących. Przewidziano jedno miejsce dla osób poruszających się na wózkach. Drzwi w układzie 1-2-0.
Układ napędowy, spalinowo-elektryczny wyposażony w mechanizm rekuperacji energii. Moc silnika spalinowego została określona na co najmniej 250 kW, a silnik ma również spełniać normę emisji Euro VI. Moc silnika elektrycznego to co najmniej 25 kW. Magazyn energii elektrycznej musi być zabudowany w oparciu o akumulatory litowo-jonowe o mocy co najmniej 0,5 kWh lub/i superkondensatory o mocy nie mniejszej niż 40 Wh, a magazynowana w układzie energia elektryczna, musi być generowana podczas hamowania autobusu w procesie rekuperacji, przetwarzającym energię hamowania na energię elektryczną lub musi pochodzić z chwilowego nadmiaru mocy silnika wysokoprężnego; pobieranie energii z ww. źródeł może występować równocześnie lub niezależnie od siebie. Łączna, szczytowa moc obu silników, spalinowego i elektrycznego, ma wynosić od 250 do 400 kW.
Naprzeciw drugich drzwi ma znajdować się winda dla osób z niepełnosprawnością. W autobusach pojawi się też klimatyzacja oraz ogrzewanie, a także system informacji pasażerskiej. Pasażerowie skorzystają też z portów USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Autobusy mają zostać dostarczone do 16 maja 2026 roku. W postępowaniu będą mogli wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu 3 ostatnich lat zrealizowali co najmniej jedną dostawę (w ramach jednej umowy) w ramach której wykonawca dostarczył min. 3 takie same autobusy o DMC powyżej 8 ton.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje wartość oferty brutto - 60%, a także parametry techniczno-użytkowe - 30% i warunki gwarancji i serwisu - 10%.