W powiecie mińskim trwają przymiarki do stworzenia w okolicach Mińska Mazowieckiego komunikacji powiatowej. Autobusy na ośmiu trasach miałyby obsługiwać sąsiadujące ze sobą miejscowości przez osiem lat.
Powiat miński z siedzibą w Mińsku Mazowieckim rozpisał przetarg na zorganizowanie i obsługę komunikacji publicznej w zarządzanym przez siebie powiecie. Usługa miałaby być realizowana w okresie od 1 stycznia 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku. Uruchomionych miałoby być osiem linii. Całkowita praca eksploatacyjna wynieść ma rocznie prawie 1,2 mln wozokilometrów. Zamawiający szacuje, że wartość zamówienia wyniesie 66,5 mln zł.
Każda z linii będzie miała trasę długości ok. 20-30 km. Jedynka będzie kursować na trasie 29,6 km: Kałuszyn – Mrozy – Wola Rafałowska – Guzew – Trojanów – Jeruzal – Wężyczyn – Latowicz. Dwójka kursować będzie na trasie 18,2 km: Mińsk Mazowiecki – Janów – Jędrzejów Nowy – Kałuszyn. Trójka pokona 27,4 km: Mińsk Mazowiecki – Pogorzel – Siennica – Wielgolas – Latowicz. Czwórka pokona 17,3 km: Mińsk Mazowiecki – Targówka – Cegłów – Mrozy. Piątka będzie miała trasę długości 22,9 km: Mińsk Mazowiecki – Stara Niedziałka – Jakubów – Mlęcin – Dobre. Szóstka pokona 15,5 km: Mińsk Mazowiecki – Wólka Mińska – Arynów – Brzóze – Ładzyń – Stanisławów. Siódemka pokona najdłuższą trasę 32,6 km: Dobre – Poręby Nowe – Stanisławów – Pustelnik – Zagórze – Okuniew – Sulejówek. Zaś ósemka pokona trasę 31,5 km: Mińsk Mazowiecki – Stojadła – Arynów – Żuków – Cyganka – Dębe Wielkie – Desno – Halinów – Sulejówek.
Władze powiatu chcą powierzyć operatorowi obowiązek emitowania biletów i ustalania ich cen. Środki z ich sprzedaży będą stanowiły przychód operatora. Zamawiający zaznacza jednak, że ceny nie mogą być wyższe od określonych cen maksymalnych zawartych w uchwale Rady Powiatu. Operator będzie miał prawo do wprowadzania modyfikacji oferty przewozowej. Odbędzie się to na ryzyko gospodarcze operatora, który oprócz wpływów ze sprzedaży biletów otrzyma od zamawiającego dopłatę do każdego przejechanego wozokilometra rekompensaty. Stawka zostanie określona przez operatora w złożonej w przetargu ofercie.
Zamawiający będzie analizował oferty pod kątem czterech parametrów. Oceniane będzie wielkość zaoferowanej rekompensaty za przejechany 1 wozokilometr (70%), zadeklarowanie używania pojazdów o obniżonej emisji spalin (15%), ułatwienia dla niepełnosprawnych (10%) i podnoszenie komfortu pasażerów (5%).
Wśród wymogów określa się posiadanie przez oferenta 27 autobusów. Co najmniej 9 pojazdów musi być wyprodukowanych nie później niż w 2014 roku. Mają one spełniać normę emisji spalin co najmniej Euro VI. Co najmniej 9 autobusów musi być wyposażonych w niską podłogę – przynajmniej od przedniej do środkowej części autobusu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.